Simsk92 Skrevet Oktober 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Hei Jeg lurer på hvilke luft trykk jeg skal ha i dekka mine? Toyo Garit G30 185/65R14 86Q Piggfrie vinterdekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Til hvilken bil/vekt? http://www.mamut.net/tyresafe/newsdet39.htm Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simsk92 Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Mitsubishi carisma 1,6 GL. Så da skal jeg altså ha 2bar på fremdekka og 1,9 på bakdekka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Hvis det er samme dimensjon som står i vognkortet så ja, eller du kan sjekke inni døra eller bensinlokket om det står noe der. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Det kan væra greit å sjekke lufttrykket når det er blitt kaldt i været. Og sjekke lufttrykket eit par ganger til i løpet av vinteren Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Jeg har 2,5 bar i mine piggfrie på ukalibrert trykkmåler/fyller i 175/65R14 på 6x14" under 800kg bil + tung fører. Det funker like bra som under en 1015kg bil. Jeg synes det ikke føles glatt, for hardt eller for mye. Bilen triller kanskje noe lettere av det og skulle jeg slite fælt opp en bakke en dag vet jeg at jeg fint kan slippe ut minst én bar og få umiddel bedring i marktrykk og grep. :) En annen ting er at bensinstasjonluft og små hjemmekompressorer uten vannavskiller gjerne leverer rå, fuktig luft med ukjent andel vann i seg. Som gir ymse trykk ved ymse temperaturer. Og som nevnt i Motor etc i alle år vet du jo ikke helt når en luftfyller er korrekt eller helst viser 10-20%+ for mye. Fyll gjerne nitrogen for 100kr dekket og eller kjøp en ikke-biltema relatert analog trykkmåler som du får testkalibrert noe du antatt kan stole på. :thumb Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simsk92 Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Hehe takk for svar :) Fylte 2,1 på alle fire, men det så ut til at det var litt mye. Går seg sikkert til ettervert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg