Møllergutt Skrevet Oktober 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2010 har en renault megane 1,6 1998 som jeg skal bytte høyre drivaksel på( det er sånn stikk aksel inn på girgassen), jeg får den IKKE ut, jeg har slått og slått med stor hammer og ikke fått den løs mellom flensen og girkassen,, Noen som har vært borti det? er det noe jeg gjør galt? Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Oktober 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Uten at jeg er helt sikker, så tror jeg det sitter en låsering rundt akslen inni kassa. Eneste mulighet er en stor glidehammer og rå kraft. Rett meg gjerne om noen andre vet sikkert hordan det er på Renault. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Har du fått ut akslingen fra navet da? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Oktober 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 prøvd og prøvd, men har ikke prøvd glidehammeren jeg har tatt ut den akselen fra navet ja Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg