Gå til innhold

2007 mod. C200 CDI Aut.- Synspunkter...


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Kjører for øyeblikket en 2007 mod. C200 CDI Automat som leiebil (via jobben). Lik den på bildet under:

 

66_-1362763095.jpg

 

Jeg har jo en 2010 mod. Audi A4 selv og denne er iktignok en del nyere, men jeg må si jeg ble meget skuffet over Mercedesen.

 

Enten så er det noe galt med bilen, eller så er mercedes bare kraftig oppskrytt... men følgende punkter har jeg notert meg etter ca. 30mil bak rattet:

 

1. Den er veldig tung på rattet (ved sagte kjøring). Ved høyere hastigheter er ikke dette merkbart. Den er nesten litt slitsom og lukeparkere med.

 

2. Automatkassen er rett og slett forferdelig dårlig. Det er den treigeste jeg noen gang har testet i noen bil. Hadde en 2007mod. VW Touran med DSG og denne er flere lysår bedre enn den som sitter i denne bilen. Noe galt?

 

3. Setene er harde og ukomfortable og man sitter for nærmer gulvet. Lårstøtter mangler også.

 

4. Litt vinglete på veien og jeg opplevde den litt ustabil...

 

5. Bryteren for vindusviskere forran er ulogisk lagt inn i blinkehendelen på venstre side. Tungvindt...

 

6. Lyden fra den tilsynelatende påkostede stereoen er ganske dårlig. Type pappeske lyd. Mye bass med lite lyd.

 

7. Motoren på 122HK'er (?) er grei nok i forhold til antall hester, men automatkassen er bare helt forferdelig og gjør motoren veldig kjedelig.

 

8. Midtarmlene er ikke justerbar...

 

Dette var noen av punktene jeg ikke likte ved bilen og hadde det vært en Hyundai så hadde jeg ikke forventet mer, men man har liksom litt andre forventninger til en Mercedes, selv om den ikke kanskje er av den mest påkostede typen...

 

Det som overassket meg var at setene var elektriske. Altså man kan justere setene elektrisk. Personlig synes jeg dette er veldig bakvendt og jeg ville heller satset på bedre seter og justerbar midtarmlene i stede for elektrisk justering av førersetet.

 

Grunnen til mine bekymringer er at jeg har lekt litt med tanken på og kjøpe meg en E-klasse om 2-3 år og etter en prøvetur i en E-klasse jeg foretok her om dagen så ble jeg heller ikke spesielt imponert her. Joda.. bilen er stor og flott, men jeg synes Audi A6/A4 er mye mer spennende i samme prisklasse. Her får man "skikkelige" automatkasser (DSG etc.) samt Quattro.

 

Jeg ble også skuffet over LED-lysene til nye E-klasse som ser ut som noe pålimte striper kjøpt på biltema... Merkelig...

 

Grunnen til min frustrasjon er at jeg synes det er litt trist at Mercedes har mistet grepet. Vertfall i mine øyne.

 

Jeg husker når jeg var mindre (ca. 20 år siden) hvor tøft det var å kjøre taxi og nemmelig en Mercedes. Den gang så var det vel Mercedes som kanskje var på eksklusivitetstoppen vedrørende normale biler(?)

 

Håper ikke jeg tråkker noen på tærne her, men det er mulig jeg er blendet av Audi og dermed er litt tunnelsynt. Jeg synes E-klasse er en flott bil rent utseendemessig, men den har liksom noen mangler jeg ikke helt forstår.

 

Tar gjerne i mot motargumenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vel litt til for å slå audi sin kjørekomfort og kvalitetsfølesen.... Eg sjøl syns audi e ein kjempe bil å kjøre, kjørt alt fra 2000mod A4 til 2009Mod A6. Og prøvd noen A6/100 og S4 fra tidli 90 tallet. Alle disse e langt over gjennomsnittet bedre å kjøre enn de fleste biler. Men blei overraska av en eldre bil. Mercedes S280 (tror eg an hette). Hvis du sammenligner årsmodell, pris, og selve følelsen. Så må eg sei at Mercen gidde meg et større glis og fekk skuldrene te å senke seg :)

 

Men som sagt, nyere audier har veldig mye kjørekomfort å ikkje minst kjøreglede. Så lenge du ikkje velge de daue diesel maskinene ;)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vel litt til for å slå audi sin kjørekomfort og kvalitetsfølesen.... Eg sjøl syns audi e ein kjempe bil å kjøre, kjørt alt fra 2000mod A4 til 2009Mod A6. Og prøvd noen A6/100 og S4 fra tidli 90 tallet. Alle disse e langt over gjennomsnittet bedre å kjøre enn de fleste biler. Men blei overraska av en eldre bil. Mercedes S280 (tror eg an hette). Hvis du sammenligner årsmodell, pris, og selve følelsen. Så må eg sei at Mercen gidde meg et større glis og fekk skuldrene te å senke seg :)

 

Men som sagt, nyere audier har veldig mye kjørekomfort å ikkje minst kjøreglede. Så lenge du ikkje velge de daue diesel maskinene ;)

På en måte så håpet jeg på noen skikkelige motargumenter her... hehe, men istede så fikk jeg min første bekreftelse på mine antakelser... :)

 

Mercedes er liksom ikke ungdommelige og de Mercedesene jeg har kjørt av nyere type passer heller til herremannen med hatt. Begynner jo og dra på årene jeg også, men jeg er nok ikke gammel nok til å kjøpe en Mercedes riktig ennå... hehe.

 

Jeg liker som sagt designet på E-klasse (utvendig) men det er noe som skurrer sån ellers. Automatkassen er kjedelig/treig og interiøret litt traust til å befinne seg i en E-klasse... Ikke dårlig.. for all del.. men jeg synes E-klasse kunne klart bedre enn dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På en måte så håpet jeg på noen skikkelige motargumenter her... hehe, men istede så fikk jeg min første bekreftelse på mine antakelser... :)

 

Mercedes er liksom ikke ungdommelige og de Mercedesene jeg har kjørt av nyere type passer heller til herremannen med hatt. Begynner jo og dra på årene jeg også, men jeg er nok ikke gammel nok til å kjøpe en Mercedes riktig ennå... hehe.

 

Jeg liker som sagt designet på E-klasse (utvendig) men det er noe som skurrer sån ellers. Automatkassen er kjedelig/treig og interiøret litt traust til å befinne seg i en E-klasse... Ikke dårlig.. for all del.. men jeg synes E-klasse kunne klart bedre enn dette...

 

Finn en Mercedes-Benz forhandler og få prøvekjørt en skikkelig bil, ikke en utdatert bil med alt for lite utstyr. Etter som jeg kan se på bildet ditt, og leser ut av teksten din, så dreier dette seg mest sannsynlig om en brukt importert classic utgave som er strippet for utstyr.

 

Ta f.eks en titt på en W204 2010mod med litt motor og full AMG-pakke. Fult på høyde med Audi mener nå jeg.

 

http://cache.finn.no/mmo/6/241/898/46_-1238569818.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en Mercedes-Benz forhandler og få prøvekjørt en skikkelig bil, ikke en utdatert bil med alt for lite utstyr. Etter som jeg kan se på bildet ditt, og leser ut av teksten din, så dreier dette seg mest sannsynlig om en brukt importert classic utgave som er strippet for utstyr.

 

Ta f.eks en titt på en W204 2010mod med litt motor og full AMG-pakke. Fult på høyde med Audi mener nå jeg.

 

http://cache.finn.no/mmo/6/241/898/46_-1238569818.jpg[/img]

 

Her om dagen var jeg innom en Mercedes forhandler i Halden og så på en Mercedes E-klasse. Utstillingsbilen med 220-motor kostet 759.000 da den hadde ganske mye utstyr ifg. selger.

 

Vel inne i bilen så ble jeg ikke akkurat overøst av luksus eller sportslighet. Bare en helt vanlig bil. Tok en prøvetur i Halden og synes motoren var helt grei. Ikke noe mer.

 

Bilen ser bra ut sett fremifra, hvis man prøver å unngå å stirre på de led-lysene helt nederst. Ser ut som de er kjøpt på biltema og limt på.

 

Setene i bilen jeg satt i var ikke noe spesielt gode å sitte i, da dem manglet sidestøtten jeg er vant til.

 

Jeg fikk rett og slett ikke lyst til å bruke 3/4 million på denne bilen.

 

Da ville jeg nok mye heller brukt pengene på en Audi/BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen var jeg innom en Mercedes forhandler i Halden og så på en Mercedes E-klasse. Utstillingsbilen med 220-motor kostet 759.000 da den hadde ganske mye utstyr ifg. selger.

 

Vel inne i bilen så ble jeg ikke akkurat overøst av luksus eller sportslighet. Bare en helt vanlig bil. Tok en prøvetur i Halden og synes motoren var helt grei. Ikke noe mer.

 

Bilen ser bra ut sett fremifra, hvis man prøver å unngå å stirre på de led-lysene helt nederst. Ser ut som de er kjøpt på biltema og limt på.

 

Setene i bilen jeg satt i var ikke noe spesielt gode å sitte i, da dem manglet sidestøtten jeg er vant til.

 

Jeg fikk rett og slett ikke lyst til å bruke 3/4 million på denne bilen.

 

Da ville jeg nok mye heller brukt pengene på en Audi/BMW.

 

Du prøver helt tydlig feil type biler, altså biler med feil utstyr og egenskaper. Vist du er ute etter sportslighet så må du da også sørge for at bilen du prøver er utstyrt slik. F.eks når du sier at du savner side-støtter i sete, så må du prøve en bil som har dette. Dvs at Mercedes-Benz har side-støtter men da ifølge med AMG-ustyrspakke og/eller aktive multikonturseter.

 

Når det gjelder motor så er 220CDI helt greit ifølge dagens standard, men vist man går opp ett hakk og velger en 250CDI blir det hele noe annet. 250CDI har 205hk og 500Nm, som etter min mening er mer en greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prøver helt tydlig feil type biler, altså biler med feil utstyr og egenskaper. Vist du er ute etter sportslighet så må du da også sørge for at bilen du prøver er utstyrt slik. F.eks når du sier at du savner side-støtter i sete, så må du prøve en bil som har dette. Dvs at Mercedes-Benz har side-støtter men da ifølge med AMG-ustyrspakke og/eller aktive multikonturseter.

 

Når det gjelder motor så er 220CDI helt greit ifølge dagens standard, men vist man går opp ett hakk og velger en 250CDI blir det hele noe annet. 250CDI har 205hk og 500Nm, som etter min mening er mer en greit nok.

Mulig det men den bilen jeg satt hadde vertfall AMG emblemer på skjermen...

 

Bilen kostet 759.000,- og var ifg. selger meget godt påkostet. Uansett så synes jeg nesten det blir litt lite bil for pengene. Å betale 800.000,- for en OK utstyrt E-220 med en helt grei motor frister ikke veldig. Man får heller ikke 4Matic i 4-sylinder utgavene ifg. selger.

 

Uansett så har jeg skjønt at man må opp mot 800.000,- for å få en OK utstyrt E-220 og selv denne synes jeg blir litt kjedelig i forhold til prisen. Virker rett og slett ikke like påkostet som BMW/Audi... Ikke engang denne jeg satt i som var meget godt påkostet ifg. selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler mye for stjerna på panseret, ingen tvil om det. Men det er kvalitet, og kvalitet koster. Hvilken bil som er mest komfortabel av MB og Audi, kan vanskelig diskuteres da det er en smakssak. Mercedes har ikke spesielt sportslige automatkasser, de har de vel aldri hatt. Det er komfort som prioriteres her. DSG-kassa er rykkete og hard i forhold, men mer sportslig selvfølgelig.

 

Mercedes har også mye sikkerhetsutstyr originalt, spesielt de nyeste utgavene. Men absolutt enig i at trekvart million er altfor mye for en slik bil.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det men den bilen jeg satt hadde vertfall AMG emblemer på skjermen...

 

Bilen kostet 759.000,- og var ifg. selger meget godt påkostet. Uansett så synes jeg nesten det blir litt lite bil for pengene. Å betale 800.000,- for en OK utstyrt E-220 med en helt grei motor frister ikke veldig. Man får heller ikke 4Matic i 4-sylinder utgavene ifg. selger.

 

Uansett så har jeg skjønt at man må opp mot 800.000,- for å få en OK utstyrt E-220 og selv denne synes jeg blir litt kjedelig i forhold til prisen. Virker rett og slett ikke like påkostet som BMW/Audi... Ikke engang denne jeg satt i som var meget godt påkostet ifg. selger.

 

Rett meg vist at jeg tar feil, men slik som jeg leser dine argumentasjoner så virker det mer og mer som at du har gjort deg opp en mening og den holder du på uansett..

 

Har aldri eid Audi men har kjørt dem endel. Har hatt en del BMWer og har vært fornøyd med dem. Nå har jeg en C200CDI stv 2010mod, kan ikke si annet en at jeg er fornøyd og føler at jeg har fått mye for pengene. Bilen er både sportslig og komfortabel. Så jeg kommer nok til å ha denne en stund før jeg bytter den ut.

 

Men er delvis enig med deg at E-klassen er noe overpriset. Når jeg kjøpte bil nå, sammenlignet jeg C og E litt på pris. At grunnprisen er forskjellig er jo greit pga E-klasse er en større bil litt mer på standard utstyrslisten osv. Men når at det 4-5tusen i forskjell på samme type ekstrautstyr så sier deg seg selv at prisen stiger vesentlig fortere på en E-klasse. Det ga meg følelsen av at jeg fikk mye mer for pengene ved å kjøpe en C-klasse.

 

Bare for å nevne det så får man kjøpt 4-matic med motor typen 250CDI som er en rekke firer. Og det skal bli tilgjengelig for 220CDI også vist det ikke allerede er det. Og det er snakk om at 4-matic skal bli tilgjengelig på enda mindre motor varianter i nære framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår