Gå til innhold

HJELP!Vinterdekk/felg til a3 2010?

Ranger emnet


Gjest lundoz

Anbefalte innlegg

Sjekket vognkortet mitt idag og der står det minimums innpress ET48. Har funnet noen 205/55x16 91Q M+S

7J 16 H2 ET 42

Bolteavstand 5-112.

 

Trodde dette skulle passe min a3 2010 sportback men fikk beskjed fra Møller at dette ikke passet og ikke var TUV godkjent???

 

Trodde det var ET 48 +- 7,5 per felg og ikke per side som da blir ET 48 +- 3.75.

 

Kan noen fortelle meg om dette passer eller ikke?

 

Skal ha bilen på innbytte så det er greit at det er godkjent så ikke møller bjeffer om at dette ikke er lovlige felger :)

 

Håper på et raskt svar!!

:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja si det... who cares. Er bare å reise på BT og godkjenne hvis du skal være superflisespikker. Aldri hørt om noen som har fått trøbbel med moderat sporviddeøkning. Bilen blir dessuten bedre å kjøre, siden du får "breiere" bil. Merker det godt på fatterns gamle Audi 80 med 4.5x13 et 46 på vintern og 6x13 et 13 på sommern. MYE bedre å kjøre om sommern, krenger mye mindre. Er skummelt første tura på vinterhjul

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan jeg se etter felger fra ET42 til 56 uten at jeg bryter noen regel da?

Er det +- 7,5 som er regel fra det vognkortet sier på minimum innpress eller er det +- 3,74 ??

 

Ja, det kan du. Selv har jeg originalt ET45 og kjører med sommerfelger ET38. De gamle felgene hadde ET 52. Begge deler er lovlig. Det har jo bare med hvor langt ut felgen bygger, og så lenge det ikke er mer enn +/-7,5, stikker utenfor skjermene eller tar borti bremser eller andre ting går det fint. Kan ikke alltid stole på svar du får hos en forhandler eller verksted. Ikke alltid de har peiling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei!

 

Kjøpte meg noen sommerdekk idag på finn. 225/45/17 med ET 56.

 

Jeg ble fortalt at det skulle være ET 45 siden jeg har originalt ET 48 men her har nok selger bomma!!!!

 

Vil disse felgene passe bilen min selvom det er +8 høyere ET enn registrert i vognkortet?

 

Kjipt hvis det skal komme bort bremser etc.

 

Håper noen kan svare meg kjapt da jeg skal sette på disse imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår