Gå til innhold

Hvilke piggfri-dekk til min 318dt?

Ranger emnet


macsam

Hvilke piggfrie dekk anbefaler du?  

3 stemmer

  1. 1. Hvilke piggfrie dekk anbefaler du?

    • ContinentalContiContact5
      0
    • Michelin X-ICE i2
      2
    • Nokian Hakkapellitta R
      1


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er i tvil om jeg skal ha Conti5 eller Michelin X-ice i2. Hakka R har jeg valgt bort allerede, fordi de visstnok KUN er gode på skikkelig is og snø.

 

Jeg kjører mest rundt i Kristiansand byområde, med 1-3 turer i måneden til Hovden (fjellet) og hytta.

 

Dimensjonen jeg må ha er 225/45/17, for det er de vinterfelgene jeg har.

 

Prisen jeg har fått er 1850kr pr dekk uansett merke. Er det bra eller?

 

Hva anbefaler dere? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for X-Ice i2. Har hørt fra flere som sier Conti5 lett flyter oppå løs snø/slaps, og med den dim. er jo det klart noe jeg ville tenkt på. Skal selv ha nye snart, men har ikke bestemt meg. Begge kommer veldig godt ut av tester, men det er kommentert at Conti5 flyter lett oppå. X-Ice har jeg lest i én test skulle være overraskende gode på bar asfalt, mens i den andre testen var de ikke noe bedre enn de andre..

Prisen virker grei den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Michelin x-ice på min bil. Har kjørt 2 sesonger på disse dekkene og er stor fornøyd. Og disse var endel slitt fra da jeg kjøpte bilen men ble sykt overraska hvor bra piggfritt egentlig var. Så nå som det bare er 3mm igjen på dekkene må jeg bestille nye, og da blir det michelin x-ice eller Nokian Hakkapellitta R.

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

 

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så også den. Det gjør jo ikke saken lettere akkurat. Men jeg så ikke at Michelin var med en gang jeg?!?

 

Joda, var med de, på 3. plass. Mulig de ikke var med i tabellen til å begynne med, var visst noe som hadde falt ut i artikkelen. Om du velger Micheling X-Ice 2, Nokian Hakka R eller de Goodyear-dekkene, så blir det nok bra. Jeg for min del vil vurdere ut fra hvilke som er best på tørr og våt asfalt, som jeg kjører mest på, men som også duger på snø og is ift. bremsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått for Nokian Hakka R. Ikke fullt så bra på bar asfalt, men det er jo vinterdekk vi snakker om her, og poenget er vel at det er snø og is de skal være gode på.

 

Dessuten har bmw-en min M-tech understell og det hjelper jo ikke akkurat på vinterkjørings- egenskapene selv om den ikke er så sprek;) Mao, da trenger jeg den støtten jeg kan få:)

 

Men det var på nære nippet til at jeg valgte X-ice altså!!! Kanskje neste gang!

 

God og trygg vinter!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme! Blir faktisk Conti5 på meg, er vel ganske tilsvarende Nokian på bar asfalt. Spurte Rune Korsvoll i Motor hvorfor de samme dekkene kom forskjellig ut i fjorårets og årets test. De er testet på samme type bil (Ford Focus). Han svarte at dekkprodusentene kan gjøre små endringer på dekkene uten at navnet endres, samtidig kan litt forskjellig temperatur og underlag være nok. I tillegg testes jo ikke dette i et laboratorium, så resultatene vil avvike noe.

Forhandleren "min" hadde bedre avtale med Continental, så pris ble avgjørende i tillegg til at jeg ville ha et av de beste dekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår