Gå til innhold

-97 vectra 1,8 cd div spørsmål

Ranger emnet


cheokeee

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en -97 modell vectra 1,8 cd. Er sålangt godt fornøyd med bilen, men har noen småting jeg lurer på.

 

-Stopper på tomgang. Med jevne mellomrom stopper den når den går på tomgang eller i kryss med koblingen inne. Hva er mest sansynlig feil? Motoren oppfører seg helt fint til vanlig.Har hørt at tomgangsregulatoren er et svakt punkt på disse bilene.

 

-Har problemer med å stille dato og klokke på kjørecomputeren. Skal vel bare være å holde inne knappen med klokketegnet i noen sekunder? Får det ikke til.....

 

-Fjernkontrollen til sentrallåsen fungerer bare av og til....

2007 Nissan King Cab Navara

2004 mod BMW 520 ia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Når det gjelder "kvelningen" av motoren din, høres det veldig ut som tomgangsregulatoren din.

Hadde samme problem selv. Prøvde å rense tomgangsregulatoren, men det hjalp ikke. Bestilte ny del hos Mekonomen og byttet delen.

Fungerte utmerket!! :D

 

Når det gjelder sentrallåsen, så kanskje batteriet i fjenkontrollen er første sjekk?

VectraB96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sjekke slangen (den tynne) på toppdekslet ,, den går ned til spjelhuset,,, sjekke om den er tett. den forårsaker at den ikke går på tomgang jaging på turtall og høyt forbruk av bensin

 

den justeringen av klokka er oppnevnt lenger oppe her bare å hold til dato bynner og blinke

 

det med problemene med fjernkontrollen er at det er dårlig kontakt til batteriet . åpne dekslet og bøy littt på der batteriet ligger evt bytte batteriet samtidig

 

kan også prøv å programere kontrollen samtidig. sette på teninga med dører igjen trykke på åpne og lukke knappene annenhver gang

opel zafira opc 2007

opel vectra stv 20 DTH 1997

opel calibra 20 i 16v 1991

http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:-) Har renset tomgangsregulatoren og nå går motoren pent på tomgang.

 

Skal prøve å bytte batteri på fjernkontrollen til sentrallåsen, men har liten tro på at det er årsaken. Nå går det ikke å låse med fjernkontrollen, men ser at lysdioden i fjernkontrollen lyser når jeg trykker på den. Men i di fleste tilfellene låser den opp som den skal med fjernkontrollen...

 

Ifølge instruksjonsboka så er det bare å holde knappen med klokkesymbolet inne en viss tid, til klokken begynner å blinke. Men jeg har prøvd alle muligheter uten at jeg får det til...Kan bilstereoen påvirke dette? Det er en uoriginal spiller som står i, men som er koblet opp med overgangskabler til ledningsnettet i bilen. Men selv om den er koblet opp med originalkontakter, så har den tydeligvis ikke konstantstrøm slik at minnet og slikt forsvinner hver gang jeg stopper bilen.

2007 Nissan King Cab Navara

2004 mod BMW 520 ia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår