Gå til innhold

ikke møte opp til førstegangstjeneste

Ranger emnet


wildstyle

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

commodus:

Har du selv ikke vært inne til førstegangstjeneste kan du drite i å spre rund deg med falske og oppdiktede generaliseringer!

 

For mange oppleves førstegangstjenesten som et år de ikke ville vært foruten, selv om de gikk inn med innstillingen om å dimme tidligst mulig. Noen synes det var bare dritt, men jeg vil være så raus å påstå at i forsvaret finnes en stilling de også ville trivdes i. At de bare var uheldig med stillingsplasseringen kan være en grunn, men i hovedsak dreier det seg om innstillingen. Går du inn med en dritt innstilling får du en drittjobb.

 

Liker du å skru bil har så å si alle avdelinger et rep-lag, liker du å kjøre lastebil har alle avdelinger en Scania, liker du å spille Call of Duty får alle rekrutter opplæring i "ild og bevegelse" med ekte våpen og ikke en mus.

 

Men heldigvis er det slik i dag at, vil du ikke, vil heller ikke forsvaret ha deg!

Møt opp, vær ærlig, si du ikke vil og du blir mest sannsynlig dimmitert. Går det ikke så; "suck it up", lyve på seg skader, mentale lidelser osv. vitner om uredelighet, unnasluntring og liten viljestyrke til å ta utfordringer på strak arm. Hvor ingen av de egenskapene er verdsatt i det private næringslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innkalt til førstegangstjeneste i Januar 2011.

Jeg har nett fått meg fast annsettelse i Statoil, og på jobbintervjuet nevnte jeg at jeg var innkalt til milliteret i Januar. Det hadde ingenting å si for annsettelsen min.

Jeg har ingen ting imot milliteret, men har mye heller lyst til å jobbe. Om jeg må inn så må jeg inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatet hvert minutt av førstegangstjenesten helt til jeg fikk AG3 i hånda.

 

Nei, møt opp og ta til deg noe av den positive energien til alle andre som er der inne som faktisk gleder seg til dette. Det er mye artig å lære. Mest av/om deg selv. Jobben beholder du uansett. I militæret trenger du ikke bruke ei krone, men det blir jo fort noen øl i helgene. Da har du fort en grei sum når du er ferdig og får dimmegodtgjørelsen.

Du er vel ikke "stusselig"?

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre møt opp, og gjer det beste ut av det, du er _ikkje_ tent med å la ver å møte opp. Jobben misser du ikkje, så det er så greitt, så berre prøv å ha det kjekt medan du er inne. Du får ikkje meir moro enn den du lagar sjølv, og innanfor "barnehagen", er det faktisk mykje moro, om du er imøtekomande og iallefall PRØVAR å ver positiv. Det er ein opplevelse dette også, sjølv om eg har full forståing for dette med jobb. :) Anbefalinga mi er at du møter opp, og prøvar etter gjeldande reglar å kome deg ut, og om det ikkje går, vel, gjer det beste ut av det. Har sett nok av ungdomar som har slite seg gjennom fyrstegongstenesta, og er tydleg at dei som kjem raskast og best utav det, er dei som prøvar å gjer ting så positivt som råd er. :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de aller fleste har gått av et år i militæret, selv om mange ikke vet det selv.

 

Ikke vær så opphengt i at du skal jobbe å tjene penger, det får du nok tid til senere. Det er over 10 år siden jeg var i militæret selv, men husker ennå mye av det. Utrolig morsomt år, herlig å kunne være barnehagebarn igjen, bli passa på hele tiden, få maten servert og klær vaska. Man møter mye rare folk og får seg mye venner. regn med en god del festing og fyll. Jeg har spydd mine liter utover kassernegulvet. Skyting, øvelse og en del trening hører med, men det er ikke farlig for deg, du får nok tid til å bygge pondus bak rattet senere i livet.

 

Mange av de som roper høyt om hvor ille militæret er, har ofte ikke vært der selv, man bare hørt av venner om de kjipe tingene og derav gjort seg opp en mening.

 

Vask av dass og rom er en del av militæret, men det tar deg 10 min, du bruker sikkert mer tid på ramma selv uten å tenke over det. Det handler om innstilling.

 

gøy å kunne fortelle røverhistorier til venner i åra fremover.

 

hopp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok, treng da kanksje, men kunne kanskje ha venta eit halvt år til.

BTW. eg drikker faktisk ikkje alkohol, og e heller ikkje glad i våpen, e vel egentlig eit lite gladkristent englebarn:happyhappy:

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok, treng da kanksje, men kunne kanskje ha venta eit halvt år til.

BTW. eg drikker faktisk ikkje alkohol, og e heller ikkje glad i våpen, e vel egentlig eit lite gladkristent englebarn:happyhappy:

 

at man er kristen har ikke noe sammenheng med at man ikke er glad i våpen fyll og krig, tvert i mot. Bare å lese litt historie så ser man at kristendommen (religion), vold, krig, våpen og alkohol henger tett sammen.

Bare vent til du har fått brent av et belte eller to med MG3. Da blir du gladkristen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å møte opp og søke deg til Grensevakta GSV?

Her får du en bra tjeneste!

Visst fa*n var det mye hat, men det er de gode stundene man husker best! :)

Her er et klipp fra min kontigent: Øvre Pasvik Jegerkommando

Relativt døvt nå som lyden er borte men..

 

Jeg hatet hvert minutt av førstegangstjenesten helt til jeg fikk AG3 i hånda.

Uffameg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår