Gå til innhold

gtr trim

Ranger emnet


PaAra

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjører med det største KN filteret som det var plass til :D Fikk sveiset en adapter med et 90 grader 3" rør, så da fikk jeg plassert filteret nedover, mye bedre plass da :D . Filteret var for biler opp til 340 hk, så det var litt stort, rå lyd ble det og :)

 

Dumpventilen jeg kjører med er en Turbo XS RFL ( real fucking loud).... den høres vertfall ganske bra, litt irriterende siden den poffer på 0.1 bar da, men får da fjortisene til å snu seg da :D

Kjørte på 1.4 med den, da smallt det ganske bra, ikke den ideèle dump hvis du ikke vil vekke halve byen under aks....

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Puff

Hei

 

Jeg kjører med det største KN filteret som det var plass til :D Fikk sveiset en adapter med et 90 grader 3" rør, så da fikk jeg plassert filteret nedover, mye bedre plass da :D . Filteret var for biler opp til 340 hk, så det var litt stort, rå lyd ble det og :)

 

Dumpventilen jeg kjører med er en Turbo XS RFL ( real fucking loud).... den høres vertfall ganske bra, litt irriterende siden den poffer på 0.1 bar da, men får da fjortisene til å snu seg da :D

Kjørte på 1.4 med den, da smallt det ganske bra, ikke den ideèle dump hvis du ikke vil vekke halve byen under aks....

 

Du har ikke noen mål på denne adapteren til luftfilteret?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke det, men tok målene fra den orginale luftfilterboksen. Holder på å TIG sveise min nå, med ny plate, kan ta mål av den gammle platen, så kan du få målene.

 

Ganske enkelt å lage, alt du trenger er ei lita plate på en 15x15cm å en stor bøy( jeg brukte en rustfri syrefast 90grader, koster flesk)

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

Har desverre ikke det, men tok målene fra den orginale luftfilterboksen. Holder på å TIG sveise min nå, med ny plate, kan ta mål av den gammle platen, så kan du få målene.

 

Ganske enkelt å lage, alt du trenger er ei lita plate på en 15x15cm å en stor bøy( jeg brukte en rustfri syrefast 90grader, koster flesk)

 

Ok!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

Har desverre ikke det, men tok målene fra den orginale luftfilterboksen. Holder på å TIG sveise min nå, med ny plate, kan ta mål av den gammle platen, så kan du få målene.

 

Ganske enkelt å lage, alt du trenger er ei lita plate på en 15x15cm å en stor bøy( jeg brukte en rustfri syrefast 90grader, koster flesk)

 

Har du målene?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

Jeg har en turbo xs rfl dump ventil, lager ganske bra lyd.

Kan sikkert prøve å få ordnet et lydopptak å sende til deg.

 

Hvor kjøpte du den? Cirka pris?

Har du et bilde av hvordan du har montert den!

 

Vurderer Greddy Type S, Turbo XS RFL eller Turbonetics Godzilla.

Noen som har erfaring med noen av disse på GT-R?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Puff

Jeg har en turbo xs rfl dump ventil, lager ganske bra lyd.

Kan sikkert prøve å få ordnet et lydopptak å sende til deg.

 

Da ligger dumpen hjemme i garasjen. :D

Du har ikke et bilde av hvordan den er montert på din?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Som forklart i tidligere poster, så er GT-R sinnsykt de-tunet fra fabrikk. Det gjør at små (billige) modifikasjoner gjør stoooor forskjell på motorens effekt.

 

Helt først bør frigjøre veien for luften inn i motoren. Enten ved et stoort konfilter, eller simpelten kutte hull i org. luftfilterboks. Løsningen du velger kommer vel ann på lommebok, krav til org. utseende (for mor, far og evt biltilsyn). Med et org luftfilter og en boks som er "åpen" må du regne med å bytte luftfilter OFTE. Konfilter som man rengjør selv er mest effektivt, og billigst i lengden (-man får innsats, KN filter til org. boksen også).

 

Så er det eksosen ut av motoren som må få en friere gang. Skal du bare gjøre en ting her, fjern katalysatoren. Den holder igjen så mye varme, og spessielt når man trimmer litt (mer turbotrykk). Aller best er det skaffe ett eksosanlegg som er komplett fra frontrøret og bakover. Ikke bry deg om frontrøret. Det er topp fra fabrikk. (Har rustfritt på lager, send PM hvis du er int.)

 

Etter dette er det stort sett å justere ladetrykk som er aktuelt, før vi snakker om over 300 hk. Da er stemplene litt svake, og kanskje toppen bør portes litt (det sitter restriksjoner i innsuget for bedre fylling på lave turtall originalt).

 

250 hk har du nok i motoren bare etter eksos og luftfilter. Trykket går automatisk opp, da wastegaten ikke er portet nok original fra fabrikk (boostcreep). Med en god eksos og filter legger det seg på 1-1,2 kg, noe som er ganske greit/safe.

 

Alt i alt, bør 250 hk med rustfritt eksos lande rundt 10 000,- +-

Du bør også legge litt penger i avlast-ventil (Popp-loff), da originalen er plast, og resirkulerende(-ikkeno' lyd).

 

Håper dette var til hjelp.

 

mvh

 

PS:Gratulerer med "riktig bilde" i avataren;)

 

 

fungerer dette også på gtx?? forresten noen som hvet hvor mange hk det er i gtx og hva er egentlig forskjellen på gtr og gtx motormessig. jeg har en 1,8 liter fra en gtx. har hørt 163 hk. men det kommer vel av at turboen er mindre. hvor mye klarer gtx turboen å lade?? takker for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locos

 

 

fungerer dette også på gtx?? forresten noen som hvet hvor mange hk det er i gtx og hva er egentlig forskjellen på gtr og gtx motormessig. jeg har en 1,8 liter fra en gtx. har hørt 163 hk. men det kommer vel av at turboen er mindre. hvor mye klarer gtx turboen å lade?? takker for svar..

 

 

Hei.

 

Beklager, men GTX er mer "vanlig bil". Turboen er mindre, råder, veiv, stempler, ventiler, etc er forskjellig. I tilegg er motorstyringen på GTX mye mer restriktivt. Ved justering av trykket, vil man få fuel cut mye tidligere enn på en GT-R (-som nesten ikke har det).

 

Les på mazdafun.com under brosjyre. Klikk inn på GT-R brosjyren. Der er en bra forklaring på forskjeller.

 

Vil du oppgradere til GT-R motor, så send en PM. Har en frisk motor liggende nå.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

 

 

Hei.

 

Beklager, men GTX er mer "vanlig bil". Turboen er mindre, råder, veiv, stempler, ventiler, etc er forskjellig. I tilegg er motorstyringen på GTX mye mer restriktivt. Ved justering av trykket, vil man få fuel cut mye tidligere enn på en GT-R (-som nesten ikke har det).

 

Les på mazdafun.com under brosjyre. Klikk inn på GT-R brosjyren. Der er en bra forklaring på forskjeller.

 

Vil du oppgradere til GT-R motor, så send en PM. Har en frisk motor liggende nå.

 

mvh

 

 

Du vet ikke om noen som trenger 4 nye spempler til gt-r da???

Dem som kom med blokka æ kjøpet hos deg.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår