Gå til innhold

Selges: Daihatsu Charade G11r Turbo GTti

Ranger emnet


Retaliator

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle høre om det var noen som var interisert til å overta mitt G11r GTti prosjekt. Har ikke tid til den og det er leit å se den bare stå der uten å bli brukt.

 

Bilen er en Daihatsu Charade 86mod G11r Turbo med GTti motor.

Det er ca 110hk i den,3 sylindra,12 ventiler, turbo +++

Dette er den eneste G11 i Norge med GTti motor og er utrolig morsom å kjøre. I G100 skallet som er tyngre har GTti motoren en 0-100 på 7,9 sek. Har ikke testet 0-100 i G11 skallet men bør være bedre.

Bilen har orginalt G11r styling noe som er veldig vanskelig å få tak i.

Har hatt den på langtur etter lager og paknings bytte og det var ingen problemer. Bilen går bra.

Bilen har rullet 214.000 mens motoren ca 140.000.

 

Det som står igjen er:

 

Noen små bulker,litt fiks utvendig.

Litt fiks innvendig

Oppfriskning av lakken.

Montere en intercooler.

Og ellers litt små fiks :)

 

Ikke så mye som gjennstår her dette er en god bil.

 

P9250094.jpg[/img]

 

P9250093.jpg[/img]

 

P9250096.jpg[/img]

 

P9250095.jpg[/img]

 

P9250099.jpg[/img]

 

P9270096.jpg[/img]

 

P9250098.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilen er fult kjørbar.

Jager på tomgang når den blir varm men det er enten tomgangsregulatoren eller en føler som er defekt.

Motoren jagde før den ble satt inn i det karosseriet det sitter i nå. En bagatell som jeg ikke har sett noe på :)

Papirer finnes nok ikke for dette. Ingen som har gjort det før og G11 er ikke levert med denne motoren.

Daihatsu hadde en Charade G11 Detomaso som de brukte i rally tidlig på 90 tallet som hadde en slik motor.

Er ikke så mye som må gjøres for å få 150hk ut av den.

 

Slagvolumet på 993 ccm er det samme, forskjellene er

at GTti har smidd innmat, litt større turbo, 12 ventiler isteden for 6, to kammer og injection. Nesten ingen som vet hvordan det ser ut i ett charade turbo motorrom og det står jo turbo på begge ;)

 

Hadde den på godkjenning og fikk noe små ting som er fikset, men har ikke ettergodkjent den grunnet tid og interesse tap.

 

mvh Jon Stave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai.. høres bra ut.. så den tåler en tur til bergen då uten problem mener du? på prøveskilt tenkte eg. vist eg får tak i vinterdekk der nede. førsto de sånn att de ikkje va på bilen. husker du boltsirkelen og litt sånn info på den?

 

ser ut som ett arti lite prosjekt dette nemelig, og vist alt va i orden me den så de e bare å ettergodkjenne den og hente ut skiltene så e dette meget aktuelt:P liker biler litt utenom de vanlige eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey :)

Boltsirkelen er 4x108 litt snålt,men har hørt at 4x110 går med spesielle bolter,men er usikkert. Har ett sett med orginale G11 Turbo aluminiums felger som det hadde gått ann å hive noen vinterdekk på , de er 13 tommer.

 

Hadde bilen på en to timers tur uten noe problemer:) Så er nok ikke noe broblem.

Eu godkjenninga ble utført for ca 9 mnd siden så vet ikke om den må gjennom ny EU godkjenning. Skal hverfall ikke være store problemene.

 

Er en bil utenom det vanlige ja:) Morsom bil som ingen tror kan gå så bra. Bare høre med de som har hatt G11 Turbo og G100 Gtti.

 

Bare å ringe meg hvis det er noe du lurer på, litt lettere

 

Jon Stave 40092446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringer deg kansje i helga.. har litt for masse jobb på meg akkurat no.. men har du mulighet og sjekke opp i ka dekk evt vil koste til bilen? eg e avhengi av og kunne kjøre den heim då eg ikkje har bil til og dra henger med og slikt.. tenkte å ta fly til rygge og kjøre heim vist eg bestemmer meg for og kjøpe bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår