Gå til innhold

Bass spiller ikke

Ranger emnet


Noober

Anbefalte innlegg

Har instalert bass i bilen, men den vil ikke spille. Jeg har lagt strøm kabelen med sikring på venstre side, og signal og remote på andre siden. Bilen er en passat 3b, 98 modell. Jeg satte jordingen i bolten til setebeltet bak. Bass og forsterker er av typen JBL.

Jeg har sjekket at alle kablene sitter ordentlig. Når jeg spiller musikk så skjer det ingenting. Høytlalerene, som er originale spiller, men ikke bassen. Jeg kan ikke se at "power" pæren på forsterken lyser. Men når jeg nappa ut strømkabelen for å sjekke at den satt ordentlig, blinket det i JBL logoen...

Jeg bruker vanlige høyttaler kabler, og lurer på om det kanskje er dette som er feil.. Hvis dere går inn på linken, og ser på inngangen på bassen, så ser dere de. Må jeg bruke en over gang, kanskje såkalte bananplugger? for når jeg putter inn kablene og skrur til, så sitter de ikke.

Jeg har forøvrig ikke brukt kabelsko på forsterker, men det skal ikke ha noe å si.

Er også veldig bekymret for om jeg valgte et for dårlig jordingspunkt. Kan dette ødelegge forsterkenen, hvis jording er for dårlig?

VW Passat 98'

Honda CBR 125 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker du vanlig høytaler kabel fra batteri og jordingspunkt?? eller er det jeg som misforstår?

 

Neinei. Jeg bruker jo strømkabel fra batteri til forsterker, og svart jordingskabel fra punktet til der det står GND på forsterker. Men jeg bruker høyttaler kabler fra forsterkre og til sub. Disse kablene vil ikke feste seg, når jeg skrur til terminalene, så et mulig problem kan være at jeg trenger andre kabler der.

VW Passat 98'

Honda CBR 125 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrur opp den svarte og den røde, og stapper inn kabelen under den svarte og røde... er en åpning i skruen der. Deretter skrur du de ned igjen så de strammer oppå kablene. Pluss skal til rød, Minus til svart.

 

Aaaaah :tannløs: trodde de skulle nedi, det hullet liksom. men da skal nok dette går bra :)

VW Passat 98'

Honda CBR 125 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår