aerdftyhui Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Hei. Etter at jeg kjøpte bmw'en har vectraen som gikk i 10-12 mnd uten problemer blitt oppmerksomhetssyk, og det har i løpet av veldig kort tid skjedd diverse ting. Her om dagen så skjedde det verste hittil: den ville ikke starte. Satte den fra meg på kvelden, og morgenen etter så vil den rett og slett bare ikke starte. Starteren går rundt, men motoren tar seg ikke litt engang. Reagerer ikke på startgass (den gjorde det de to første gangene jeg prøvde, men ikke mer enn et poff, og like lite liv).. Har sjekka komp'en, og det er om ikke annet jevn komp i 3 av sylinderne, muligens litt varierende i den siste.. likevel så skal den jo starte bare på 3.. Bytta bensinpumpereléet, men det var det liten vits i. Ingen lamper indikerer at noe er feil så vidt jeg vet.. tror det bare er slik det alltid har vert. Forresten, en 1.6 med 262 000 på tellern. Regreima er skiftet for 10-15 000 siden tipper jeg.. Noen idéer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Siden den ikke starta med startgass så er det en god sjans for at du ikke har gnist. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Sjekka i dag, og det var vertfall gnist på en av pluggene.. Var fattern som dilla med den sist når jeg var på jobb som sa at den ikke reagerte på startgass, men endra det til "muligens et lite puff"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bertbert1 Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Nå husker jeg selvfølgelig ikke hva den heter... men kan det være den ventilen (eller en annen dingseboms) som bestemmer blandingen mellom luft og bensin. Jeg hadde samme problemet, fikk ikke start. Byttet denne og startet uten problem. Fan at jeg ikke husker navnet på den...noen andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 LMM'en? Eller.. ehh.. egr greia? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Har forska litt mer på det, og det kan se ut til at det er bensinpumpa som er feilen.. Målte meg frem til spenning på 1 av polene på kontakten til pumpa.. regner med at det er alt som skal være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Bensinpumpa er bytta, og bilen starter :) Sliter litt med at den til tider stopper når jeg stopper i kryss.. men er ikke hele tiden.. men men.. skal nok overleve det :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg