Gå til innhold

Led lys som er ustabil

Ranger emnet


Danes

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg har en passat 2006 modell som jeg byttet frontlyktene på.

Orginale lykter hadde Halogen pærer og jeg byttet til Xenon-Led. Det er tyskproduserte lykter og lyktene er kjempefine og fungerer fint BORTSETT fra at på ene siden så forsvinner led lysene. Hvis jeg setter på parklys uten å starte motoren så lyser LED lysene på begge sidene. Jeg kan slå av og slå på og de lyser helt fint. Men når jeg starter motor derimot så lyser det MAX 1 minutt og så forsvinner det ledlys på ene hovedlykten. Altså hele linja med led forsvinner. Når jeg slår av bilen og setter på parklys så fungerer det helt perfekt. Jeg fikk høre fra de jeg kjøpte at lysene må omprogrammeres.

 

Jeg dro til et verksted og de koblet en touchscreen som de kunne konfigurere lysene med. Der stod det Xenon: NEI, og de satt såklart det på . Flere ting som de satt på som de synes burde være på. Men LED lyset forsvinner fortsatt:( De mente hvertfall at det ikke er kabel eller rele eller noe annet. Det hadde vært fint å vite hva som VIRKELIG er galt så man kunne få en ny lykt omså. Det er ikke slik at led lysene kommer av og til på og så går de av igjen. Det skjer ikke. Man starter motoren, venter i maks 1 min så forsvinner led på ene lykten. Slår man av bilen og setter på parklys så fungerer led uten noe problem!

 

Hva tror dere kan være problemet her?

 

 

Mvh,

Danes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sant det kompisen sa..Skriv til Bilforumet så får du mange gode svar:)

 

Takk for tilbakemeldinger.Jeg får prøve å si til verksted at de kan sjekke de tingene dere sa. Jeg blir litt frustrert at et verksted ikke har Ideer selv til å sjekke disse tingene når dataen ikke finner noe feil.

 

Foresten, det er snakk om disse lyktene:

 

http://global.ebay.com/2006-2009_VW_PASSAT_B6_R8_LED_XENON_HID_CHROME_HEADLAMP/150486323144/item

 

 

Takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg fikk bilen undersøkt av en bilmekaniker og svaret var:

Det er noe galt med lykten.

 

Jeg spurte flere gang om han fant ut HVA som var galt og om det var mulig å fikse det omså, men svaret jeg fikk tilbake var:

Nja, det er noe galt med lykten og det er mye rart som kan være så det er best å få ny en.

 

Jeg synes selv at det er tynt svar rett og slett...Skal da være mulig å finne ut eksakt hva som feiler lykten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

led lysene på ene lykta har alltid fungert perfekt. Men nå som det har blitt kaldere så fungerer den heller ikke når man starter bilen. Når det er mildere så fungerer den som vanlig. Når det er kaldt så fungerer den kun når bilen ikke er startet."parklys".

 

Det må vel være det som styrer ledlysene som er fucked?

 

Jeg har fått Volkswagen til å omprogrammere men det har ikke vært til noe hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår