Gå til innhold

Vindusviskere Astra H

Ranger emnet


Bismarck

Anbefalte innlegg

Noen som vet en grei måte å bygge om viskerarmene på en `07 Astra H slik at man slipper å bruke disse spesielle viskerne som i tillegg til å koste en liten formue også ødelegger frontruta pga alt for stramme fjærer?

 

Eventuelt vet hvilke andre armer som kan brukes, med samme lengde, men med universalt feste for viskere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det forsåvidt ingenting spesielt med viskerne, disse får man til de fleste biltyper, men da med universalfeste.

 

220920100839b6b5222aa6f940b5ad.jpg?67

 

Problemet er snarere innfestingen på armene.

Saken er den at det er KUN disse viskerne som passer på de originale armene.

 

2209201008389afbaa20e9d7431090.jpg?75

 

Og selv med mine gode rabatter på Bilmatriell må jeg faktisk ut med 800,- for et par viskere!:angry:

 

2209201008392fb9a87fe7ab4087ac.jpg?51

 

Hadde egentlig regnet med at det fantes flere som hadde merket seg dette problemet og kanskje satt med en fornuftig og lettvindt løsning, men det er jo ikke sikkert noen av disse har funnet veien inn hit?

 

Har i grunnen liten lyst til å kappe de originale for så å sveise på enden fra eldre armer, men blir dette eneste utvei, ja så gjør jeg det som må til.

 

Betaler i alle fall ikke 800,- til for viskere som man bør bytte to ganger i året, og som attpåtil sliter unødvendig på frontruta!

 

Alle gode forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, ja den var spesiell... Hvordan er innfestninga nede på spindelen da? Kan det tenkes at det kan passe med viskerarmer fra en eldre bil? Bytte hele viskerarmene tenker jeg på da.

 

Det var virkelig en blodpris for vindusviskere ja, enig der damndamn

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan man si, de koster mer enn jeg finner komfortabelt i alle fall.

 

Har målt og styrt litt og sammenlignet med tidligere armer fra Astra, men lengden og formen blir fullstendig feil.

 

Innfestingen nede tror jeg er av samme type som på flere andre modeller, rundt hull med 13mm mutter over, men det hjelper jo lite når armene ellers ikke matcher?

 

MÅ finne noe Opel som passer, blir ikke aktuelt å bruke deler fra andre merker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en visker på biltema idag, og da fulgte det med en 2-3 forskjellige festedingser, slik det pleier å gjøre på biltema. En av de så ut til å kunne passe på den tappen du har der... Hvis du ikke har prøvd det da.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket prisen på Opel da? Står 445,- på regningen min fra service i dag, og det ser da ut til at begge frontviskerne er byttet.

 

Ellers ser det ut til at du kan få et sett til under 150 ferdig levert fra ebay.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår