pathfinder Skrevet September 20, 2010 Rapporter Share Skrevet September 20, 2010 Hei har tenkt til å bytte bremseskivene på min audi 80 94 mod nå, jeg har sett på noe på youtube men der så jeg bare for bremser med mutter fester til hjulet, så er det samme greia å bytte på bolt fester. Også mens jeg først skriver: er det vanskelig å bytte bremser, da tenker jeg ikke på klossene men selve bremsen. er det bare å løsne bremsevæske slangen ta den av sette på en ny en og fylle på med ny bremsevæske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 20, 2010 Rapporter Share Skrevet September 20, 2010 har tenkt til å bytte bremseskivene på min audi 80 94 mod nå, jeg har sett på noe på youtube men der så jeg bare for bremser med mutter fester til hjulet, så er det samme greia å bytte på bolt fester. Youtube? Bremseskivene holdes fast av hjulboltene. For å skifte disse må du av med bremsecalipperen og bremseåket (holderen til calipperen og klossene). Denne er festet med to M10-skruer som skal erstattes med nye når de tas av! Også mens jeg først skriver: er det vanskelig å bytte bremser, da tenker jeg ikke på klossene men selve bremsen. er det bare å løsne bremsevæske slangen ta den av sette på en ny en og fylle på med ny bremsevæske? Bremseslangen og to skruer må av så kan calipperen erstattes med en ny. I tillegg MÅ systemet luftes! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pathfinder Skrevet September 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2010 Ok, takk for svar på spm. 1. Men er lufting av bremsene vanskelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 21, 2010 Rapporter Share Skrevet September 21, 2010 Men er lufting av bremsene vanskelig? Nei! Men om du ikke vet hva det går ut på så få hjelp av noen som vet ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pathfinder Skrevet September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 God ide, hehe. takk for hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg