Gå til innhold

Lekkasje passasjer-siden bak.

Ranger emnet


watle

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en BMW 520i 97' E39.

 

Og i går kveld oppdaget jeg at det var en dam i dørken på passasjer-siden bake, jeg finner ikke ut hvor vannet kommer fra, det er bare på denne plassen jeg har vann også.

 

Så er det noen som vet hvordan jeg kan gå frem for å finne ut, eller har noen tips om hvor vannet kan komme fra?

 

Takker på forhånd!

 

Mvh

Jan-Marius Vatle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler litt på at det er der det kommer inn, men jeg kan no sjekke.

Men har hørt litt om at det kan vere noe med AC anlegget også, noe som jeg tror det kan vere.

For det er av og til jeg får en slags fukt (tåfislukt) ut av AC anlegget, spesielt dager det regner...

Noen som vet noe mer om dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har forstått det rett kan vann komme inn i biler via kanaler om drenering i motorbrønn, AC, takluke, dører etc er tett eller ikke klarer å ta unna. Vann kan og komme inn dersom tetninger i takluke, dører, vinduer etc ikke fungerer. Kjent og ikke uvanlig problem på tvers av biltyper og merker.

Når du først oppdager at det er vann i bilen har det gjerne vært der en stund. Viktig å (finne årsak og) tørke ordentlig, gjerne ta ut seter og løfte gulvteppet så mye du kan. Jeg ville som sagt startet med å sjekke bak dørtrekket på bilen din, men også pollenfilter og drenering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har forstått det rett kan vann komme inn i biler via kanaler om drenering i motorbrønn, AC, takluke, dører etc er tett eller ikke klarer å ta unna. Vann kan og komme inn dersom tetninger i takluke, dører, vinduer etc ikke fungerer. Kjent og ikke uvanlig problem på tvers av biltyper og merker.

Når du først oppdager at det er vann i bilen har det gjerne vært der en stund. Viktig å (finne årsak og) tørke ordentlig, gjerne ta ut seter og løfte gulvteppet så mye du kan. Jeg ville som sagt startet med å sjekke bak dørtrekket på bilen din, men også pollenfilter og drenering.

 

Enig!

Dog min er noen år eldre, så var det drenering til takluke som foråsaket en "vannpytt" bak :)

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår