Gå til innhold

Stereo oppgradering 2000 Audi A3

Ranger emnet


jelpoole

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 2000mod Audi A3, og tenker å oppgradere høyttalerene i den snart, har et sett med alpine R 6,5" liggende og lurte på om jeg lett får disse inn i for dør eller under vinduet ved baksetet(er en 3dørs A3).

Og er det noen her som kan forklare hvordan jeg får løs panelet ved siden av setene bak?

 

En ting til, bilen er importert fra Japan og har Consert spilleren og cd-skifter. men siden den er japansk har jeg ikke fm-radio her i Norge... Er det mulig å programmere den om? Vil helst ikke bytte den.

 

På forhånd takk

John Eilef

Endret av jelpoole

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har en 2000mod Audi A3, og tenker å oppgradere høyttalerene i den snart, har et sett med alpine R 6,5" liggende og lurte på om jeg lett får disse inn i for dør eller under vinduet ved baksetet(er en 3dørs A3).

Og er det noen her som kan forklare hvordan jeg får løs panelet ved siden av setene bak?

 

På forhånd takk

John Eilef

 

Orginalt får du plass til 4.25" og med adaptere kan du få plass til 5.25". Hvis du skal få plass til 6.5" må det modifiseres.

 

Enten gjøre noe slikt:

 

04082010084.jpg

 

Eller bytte ut dørpanelene. Transmedia.no selger slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

har kjøpt meg MB Quart frontestt i 5,25" og adapterplater så nå bare venter jeg på at været og tiden sier at jeg kan bytte foran... får se hva vi gjør bak etterhvert... av spiller så blir det nok helt sikkert en Alpine 1-din dvd speller siden den spillern jeg hadde i gamlebilen er kaputt...

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg endelig fått montert frontsettet mitt :)

Legger ut litt bilder av hvordan jeg fjernet dør-trekket og diverse bilder av høyttalere og hvordan jeg gjorde arbeidet forøvrig :) Har ikke fått spillt inn elementene enda så kan ikke gi en endelig vurdering enda, men kvaliteten var desidert mye bedre ;)

 

Esken de kom i:

DSC01682.jpg

 

Fellesbilde, sjekk størrelsen på delefilteret mot 5,25" elementet:

DSC01679.jpg

 

Nærbilde av filteret:

DSC01681.jpg

 

Mår man tar av døra er det tre svarte skruer, en i hver karm og en i armlenet, bak et deksel på armlenet finner du disse to som også må ut. så løfte dørpanelet litt og og dra ut(er noen plasthaker som må ut av spor):

DSC01688.jpg

 

Her sitter det gamle elementet:

DSC01690.jpg

 

Så et nærbilde av det:

DSC01683.jpg

 

Gammel vs. ny:

DSC01687.jpg

 

Nytt element montert, kjøpte ombyggingsringer fra tre til fireskruers:

DSC01691.jpg

 

Diskant byttet ut:

DSC01689.jpg

 

Dørside montert igjen og eneste måten å se at det er byttet elementer på er denne lille logoen på diskantgrillen:

DSC01693.jpg

Endret av jelpoole

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Da skal et likt MB-Quart sett inn bak, noen som kan si hvordan jeg får av sidepanela på en todørs A3?

 

Har visst glemt å skrive at det ble en Kenwood KDC-BT60U som spiller... Hatt den en stund nå og er happy med den ;) digger at man kan streame musikk fra tlf med Bluetooth! Og jeg kan justere fargen på displayet til å passe med det orginale lyset i Audien ;)

Endret av jelpoole

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår