Gå til innhold

Toyoto Carina E prosjekt og spørsmål.

Ranger emnet


nordvik93

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lakke den svart, kjøpe nye lykter bak og fremme, få på vingen som hører til carina, nye store felger, sote rutene, powerfilter, stoooor japse eksos og senke den så vil jeg påstå den er ganske så tøff egentlig :p og du får selfølgelig hjelp av meg visst du vil! :D

VW Golf III 1.8GL 1993

Aprilia Rs125 chesterfield 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har noen lignende ideer for min Carina E, men det eg skal ta i første omgang er større felger, så jeg lurer på ka for en dimmensjon eg kan putta på og få godkjent, har vert inne og sett på felger her og der, men alle de talla veit eg ikkje ka betyr, så om noen kunne gitt meg tips hadde det vert fint.

 

annet enn det tenker eg på senkefjærer/stivere fjærer noen som vet ka som kan brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen lignende ideer for min Carina E, men det eg skal ta i første omgang er større felger, så jeg lurer på ka for en dimmensjon eg kan putta på og få godkjent, har vert inne og sett på felger her og der, men alle de talla veit eg ikkje ka betyr, så om noen kunne gitt meg tips hadde det vert fint.

 

annet enn det tenker eg på senkefjærer/stivere fjærer noen som vet ka som kan brukes?

 

Hei har hatt en sånn en for ikke lenge siden, jeg hadde 17x7,5" felger på den hvertfall, men tror helt sikkert du kan bruke breiere/større felger enn det også selv om det er ikke er veldig mye plass i hjulbuene.

Senke fjærer / eventuelt høydejusterbart tipper jeg du får kjøpt på http://www.bsbildeler.no , mener de også har klare hovedlykter + blinklys der.:yak:

89 Toyota Corolla xl EE90 (Solgt)

97 Toyota Celica T-20 (Solgt)

88 Toyota Corolla xl AE92 (Solgt)

96 Toyota Carina E T19 (Solgt)

98 Toyota Avensis STV + Sedan T22 (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har noen lignende ideer for min Carina E, men det eg skal ta i første omgang er større felger, så jeg lurer på ka for en dimmensjon eg kan putta på og få godkjent, har vert inne og sett på felger her og der, men alle de talla veit eg ikkje ka betyr, så om noen kunne gitt meg tips hadde det vert fint.

 

annet enn det tenker eg på senkefjærer/stivere fjærer noen som vet ka som kan brukes?

 

hei, jeg har felger på 17x8" og en ET35 med 215/45-17 dette blir da 4,94% positivt feilmargin, men kjørekomforten e kjæmpefin:D

men da må du valse inn kanten på hjulbuene bake, ellers subber d:P

00' Lexus IS200 TTE (bruksbil)

92' Toyota Carina E 2.0GTi (prosjektbil)

94' Toyota Carina E 2.0GLi (solgt)

99' Toyota Corolla 1.3Luna (solgt)

01' Yamaha MountainMax 700triple (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

takker for svar :D men tenkte eg ikkje skulle dra felgoppgradeingen så langt at eg må begynne å valse ;) og viss eg skal senke den, bør eg senke 40 eller 35 mm? og får nye felger på 17" plass då + ka dekkdimmensjon kan eg ha på 17" felger + 40mm senk?

 

eg e heelt grønn ( :drunk: ) på dette området så håper dere har tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :D men tenkte eg ikkje skulle dra felgoppgradeingen så langt at eg må begynne å valse ;) og viss eg skal senke den, bør eg senke 40 eller 35 mm? og får nye felger på 17" plass då + ka dekkdimmensjon kan eg ha på 17" felger + 40mm senk?

 

eg e heelt grønn ( :drunk: ) på dette området så håper dere har tips :D

 

Du kan helt fint ha 40mm senk og 17" felger, jeg vet at 215/40/17 subber bittelitt bak på carina E uten valsing, men prøv 215/35/17 eller 205/40/17. Og ville nok ikke hatt noe breiere enn 7,5" eller maks 8" hvis du ikke skal valse.:cheers:

89 Toyota Corolla xl EE90 (Solgt)

97 Toyota Celica T-20 (Solgt)

88 Toyota Corolla xl AE92 (Solgt)

96 Toyota Carina E T19 (Solgt)

98 Toyota Avensis STV + Sedan T22 (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt fint ha 40mm senk og 17" felger, jeg vet at 215/40/17 subber bittelitt bak på carina E uten valsing, men prøv 215/35/17 eller 205/40/17. Og ville nok ikke hatt noe breiere enn 7,5" eller maks 8" hvis du ikke skal valse.:cheers:

 

Takker og bukker :D med 7.5" mener du bredden på felgen sannt?

btw. burde eg kansje høre med toyota før eg skifter størrele for å være helt bombesikker (med tanke på at eg skal gjøre en roadtrip :camper: til Tyskland i sommer)? eller kommer de bare til å si: "fyfy nei nei å huffameg"?

... og mens eg først er i gang, noen som vet om gode dekk med LAV dekkstøy? HATER dekkstøy over alle ulyder i verden. onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker :D med 7.5" mener du bredden på felgen sannt?

btw. burde eg kansje høre med toyota før eg skifter størrele for å være helt bombesikker (med tanke på at eg skal gjøre en roadtrip :camper: til Tyskland i sommer)? eller kommer de bare til å si: "fyfy nei nei å huffameg"?

... og mens eg først er i gang, noen som vet om gode dekk med LAV dekkstøy? HATER dekkstøy over alle ulyder i verden. onfiredevi

 

ja 7,5" bredde på felgen, men du kan si at selv om felgen er 7,5" feks får du alikevel subbing hvis du har for lav inpress på felgene, på denne bilen er det ideele mellom ET35 til ET38 (inpress). Ikke at jeg er noe verdensmester men har prøvd ut litt da jeg hadde en makan bil ;) Jo lavere inpress jo lengere ut kommer felgen.

Prøv 17x7,5" med ET38 og 205/40/17 burde bli helt kanon det.

Sjekk ut http://www.sharif.no hvis ikke du har gjort det.

Dekk som ikke støyer har jeg ikke helt peiling på men regner med at de litt dyrere ordntlige merkene er brukbare sånn sett.

89 Toyota Corolla xl EE90 (Solgt)

97 Toyota Celica T-20 (Solgt)

88 Toyota Corolla xl AE92 (Solgt)

96 Toyota Carina E T19 (Solgt)

98 Toyota Avensis STV + Sedan T22 (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja 7,5" bredde på felgen, men du kan si at selv om felgen er 7,5" feks får du alikevel subbing hvis du har for lav inpress på felgene, på denne bilen er det ideele mellom ET35 til ET38 (inpress). Ikke at jeg er noe verdensmester men har prøvd ut litt da jeg hadde en makan bil ;) Jo lavere inpress jo lengere ut kommer felgen.

Prøv 17x7,5" med ET38 og 205/40/17 burde bli helt kanon det.

Sjekk ut http://www.sharif.no hvis ikke du har gjort det.

Dekk som ikke støyer har jeg ikke helt peiling på men regner med at de litt dyrere ordntlige merkene er brukbare sånn sett.

 

Takker :D

 

Så hvordan blir dette når eg skal få det godkjent hos vegvesnet? hva er prosedyren og får eg lov å bruke 205 dekk på carinaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår