Gå til innhold

Hjelp til kjøp av en Audi a6

Ranger emnet


baggern

Anbefalte innlegg

Heisann, har nå bestemt meg!

audi a6 som førstebil, gleder meg kjempe.

er bare 17 år så har ikke så altfor mye peiling på bil enda, har tatt en titt på motorene til a6'n o.l

 

Er usikker på om jeg skal ha 1.8 eller 2.4, vil ha minst mulig bensin/diesel kostnader.

 

(hvis dere har noen andre motorer/versjoner og forslå så er det bare fantastisk)

 

noen som har pluss og minus for motorene, så smell på!

også er det lurt og kjøpe turbo versjon?

hva er best av bensin og diesel på denne bilen? (spesielle slitasjer o.l)

 

hvor mange KM burde jeg holde meg under?

har 40-70 tusen og bruke på bilen.

 

Har sett på hauer av audi a6'er i det siste, og har fått prøvekjørt en som en i familien eier og jeg bare elsker bilen.

 

utseende, kjøreegenskaper, comfort og alt er bare king med den bilen.

 

Takker for alle svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for 1,8T. En velutprøvd motor som er holdbar og billigere i drift ift. 2,4-literen. Eneste jeg kjenner til med 1,8T-motoren er at coiler kan ryke og turbo med tid og stunder. Men den er ikke den mest økonomiske motoren i klassen.. 2,4-literen er dau. 1,9tdi er jo også holdbar motor, men støyer. 1,8T-motoren er nok mer komfortabel og litt morsommere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok 1.8 eller 1.9, men burde jeg gå får T eller TDI?

og hva er forskjell mellom dem? t er for turbo så vidt jeg vet, men er hva er TDI?

jeg er ikke den flinkeste på området da!:-)

 

også lurte jeg på åssen audi er generelt som bil når det gjelder kostnader, slitasje i forhold til toyota, mitsubishi og honda.

altså de merkene som er kjent for og være så billig og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok 1.8 eller 1.9, men burde jeg gå får T eller TDI?

og hva er forskjell mellom dem? t er for turbo så vidt jeg vet, men er hva er TDI?

jeg er ikke den flinkeste på området da!:-)

 

også lurte jeg på åssen audi er generelt som bil når det gjelder kostnader, slitasje i forhold til toyota, mitsubishi og honda.

altså de merkene som er kjent for og være så billig og bra.

 

Ja, ikke gå for 1,8 uten turbo i alle fall, det er en ganske slapp motor. Du må nok regne med litt mer utgifter på en Audi ift. Toyota/Honda osv. Deler og service er jo generelt dyrere på Audi eller dyrere biler generelt. Nå var ikke forrige generasjon Audi A6 kjent for å være den med best kvalitet heller, men får du en med den motoren som er fulgt opp ift servicer og generelt godt vedlikeholdt, så er det en ok bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke gå for 1,8 uten turbo i alle fall, det er en ganske slapp motor. Du må nok regne med litt mer utgifter på en Audi ift. Toyota/Honda osv. Deler og service er jo generelt dyrere på Audi eller dyrere biler generelt. Nå var ikke forrige generasjon Audi A6 kjent for å være den med best kvalitet heller, men får du en med den motoren som er fulgt opp ift servicer og generelt godt vedlikeholdt, så er det en ok bil.

 

Hm, jeg har blitt litt usikker da broren min sa at jeg ikke burde kjøpe en audi, da det er dyrt og vedlikeholde og slik.

men jeg vet absolutt ikke hva som er dyrt og billig helt enda^^

 

audi ligger vel i samme prisklasse som en BMW? (for deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår