Strøhta Skrevet September 14, 2010 Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Hei, Har et problem med 2.0i omegaen min! Den har stått ei stund, også har je tatt intiativ til å få igang den igjen. Men det skal vise seg å ikke være så lett. Fikk i dag endelig start, men den går ikke heeelt bra. Den går veldig varierende! Noen gangen går den som den skal, men den er veldig sur ellers. Høres ut som den går på 3 sylindere. Hva kan være galt? Kan det være bensina som er lortete og gammel? Vi hadde på bensin som ikke var litt lortete, men skal det gi sånne utslag? Kom med forslag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet September 14, 2010 Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Vist bensinen er skjeten og veldig gammel så bytt den ut, men kan vere at noken av dysene henger litt og. Kjøyr den skikkelig varm og så ser du fort det... Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strøhta Skrevet September 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Har nettopp skifta dyserekka med alle dysene! Pluggene er skifta også.. Men jeg finner ingen propp på tanken eller noe liknende, så forslag til hvordan jeg kan tømme tanken for lort-bensin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet September 14, 2010 Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Flink og suge? Finn ein slange og putt nedi tanken og så suger du til du nesten får bensin i kjeften(dette vil du få og) og så putter du enden nedi ein bensindunk og la det renne seg tomt, siste rest kan jo du ta med bensinpumpa då men er muuligt at bensinfilteret er tett og vist det er skjeten bensin! Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djanrune Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 det som kan annbefales vist du ikke vil ha bensin i kjeften (bare som en liten sikkerhet) ta et teppe eller noe med litt bittesmå "luftehull" forran slangen der du skal suge, det pleier jeg og bruke :) Funker fett som faen det :D Eneste ubehagelige er at det kan smake litt bensin, men har ikke fått bensin i kjeften enda av den metoden :p Siter Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil) Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)- Opel Omega 2.0i GL (1991) ++ litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strøhta Skrevet September 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 Skal ut og prøve snart ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strøhta Skrevet September 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 Tappa av gammel bensin som var på tanken og erstatta med ny og frisk, og jammen gikk'n rent og fint :D Meeen, jeg merka at bilen ble over 100 grader når den sto og gikk, også kom den ned på 90 grader når jeg kjørte så den fikk luft. Er det vifta som ikke går? Hva kan jeg eventuelt gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 la den gå på tomgang, følg med tempmåleren og hør om vifta starter. om den starter og motoren fremdeles blir så varm, prøv å kjør uten termostat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 Sikkert ein sikring som er gåen vist vifta ikkje starter Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg