Gå til innhold

Startproblemer Passat mod. 1995.

Ranger emnet

RonnyHansen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Passat stasjonsvogn fra 1995 som har følgende problemstilling jeg ikke kan finne ut av. Bilen, som er en bensinbil, går prikkfritt i lange perioder, men får plutselige tulltak der den over hodet ikke vil starte. Når jeg forsøker å starte opp bilen så starter motoren nok til at den kjører noen runder før den like kjapt kutter ut igjen. På meg virker det litt som om den kutter bensintilførselen til dysene eller noe liknende. Sånn kan den holde på å gå i to til tre sekunder gjerne hver gang jeg forsøker å starte igjen og dette kan vare i flere dager i strekk før den like plutselig finner ut at den skal fungere som normalt igjen. Da kan den gå i flere måneder uten at det er tegn til feil i bilen. Andre ganger kan den vise tegn til denne oppførselen og starte normalt igjen etter tre til fire forsøk. Dette er ofte et forvarsel på de virkelig vriene periodene der den over hodet ikke vil starte.

Før jeg fikk bilen av min far så har den gjentatte ganger vært inne på et håpløst merkeverksted her i Bodø uten at de har greid stort annet enn å skrive store regninger. De har byttet alt fra lambdasonder til styresentraler to ganger uten hell.

Er det noen der som har hatt det samme problemet og kan ha en vill idè om hvor jeg skal begynne på denne bilen nå? Jeg har mest lyst til å gi den opp men har ikke råd til ny bil.

Håper på svar så raskt som mulig.

Hilsen Ronny Hansen; Bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Om bilen starter, og så stopper igjen etter nøyaktig to sekunder, så er det gjerne startsperra - om den har startsperre da ?

Typisk spolen ved tenningslåsen som er dårlig, eller dårlig kontakt.

Nyere biler har symbol med en bil og en nøkkel oppå i instrumentet, men det har vel ikke denne modellen.

---

Lenke til kommentar
Del på andre sider