Gå til innhold

Forslag til bilstereo - Gave til samboeren - Haster

Ranger emnet


Divehard

Anbefalte innlegg

Det næmerer seg bursdagen til samboeren min og jeg har lyst til å gi henne ny bilstereo :-) Den hun nå har har kun kasettspiller, og faller ofte ut. Jeg setter stor pris på om noen av dere kan hjelpe meg med tips, og svar på noen spørsmål jeg har.

 

Hun har en Opel Corsa

 

1) Hvilken bilstereo? Trenger ikke være veldig avansert, men må kunne spille av mp3-musikk. Dersom det går ann å kun koble til en minnepenn/minnekort med musikk, vil det være det beste. Vi har masse musikk lasta ned fra i-tunes, så må kunne spille av de, men ikke nødvendigvis via Ipod (for det har vi ikke enda). Elelrs hører hun mest radio :-) Stereoen må også være enkel og sikker å betjene (med tanke på sikekrhet under kjøring).

 

2) Jeg har ikke tenkt til å skifte ut høytalere, men hva vil det isåfall koste for greie (ikke mer enn det) høytalere?

 

3) Stereoen hun har nå faller ut av og til. Er dette stereoen sin feil, eller kan det være noe annen elektronikk i dashbordet. er usikker på om klokka også faller ut, men tror den har gjort det. Isåfall er det kanskje ikke bare stereoen sin feil? Fikses dette greit hos et verksted?

 

4) I utgangspunktet har jeg tenkt til å sette bilen bort på et verksted for å få fikset dette. Noen anbefalinger av verksteder i Drammensområdet? Eller bør jeg fikse dette selv?

 

Det er sikkert ikke enkelt å svare på alle spørsmålene og jeg vil sikekrt få mange ulike anbefalinger på spillere. Uansett er det viktig å være klar over at verken jeg eller samboeren er svært opptatt av lyd i bil. Vi vil ha noe som virker, og er bra. Men ikke noe utover det. Jeg er også som dere sikekrt forstår ganske "grønn" når det gjelder bilstereo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt 1) Finnes nesten ikke spillere som ikke leser Mp3 nå, og selv de nest rimeligste har som regel en USB-inngang. iPod-støtte over USB koster gjerne et par hundrelapper ekstra oppå der igjen.

 

Punkt 2) 1000-lappen og oppover for noe kurant. Såkalte komponenthøyttaler-sett i størrelse 6,5" passer med hjelp av et par helt nødvendige overgangsringer, og de separate diskantene (derav navnet komponentsett) passer som regel greit ved døråpneren. Nye høyttalere vil gjøre mye for lydopplevelsen, ikke minst en ny stereo.

 

Punkt 3) Det er nok stereo'en ja. Displayet styres via spilleren, så den faller nok ut om stereo'en slår seg av. Og den blir borte med ny spiller uansett, med mindre et interface til ca. 1500,- og en stereo av bestemte merker&modeller innkjøpes.

Det er en Corsa B dette?

 

Vi vil ha noe som virker, og er bra. Men ikke noe utover det

Skjer det noe spesielt mellom dere og/eller bilen om den får seg et anlegg som er veldig bra isteden? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar her og på personlig melding.

 

Det skjer vel ikke noe spesielt, men tror hun helst ser at jeg bruker 2000,- på stereo og 3000,- på jakke enn å bruke alt på stereo.

 

Jeg ble tipset om denne via mail: Pioneer DEH-4200SD. Denne vurderer jeg som veldig aktuell.

 

Jeg har multimeter. Noen som veit om gode "veivisere" som viser hvordan man moterer inn en bilstereo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår