Gå til innhold

Min nye familiebil


JChE

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på Jula og kjøpt noen frekke hjulkapsler i ekte plast. Ja dere leste riktig, ekte plast! :)

 

Hvis ikke dette gir meg street-cred, så vet ikke jeg! :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner at rollaen blir litt sjalu! :)

 

vennligst ikke si at det ble krom vel? :)

 

Haha, det er ikke rart!

 

Nei krom ble litt for overdådig, så det ble vanlige sølvgrå kapsler. Men de falske hjulboltene på kapslene er selvfølgelig i krom, såpass må man ha :D Kanskje jeg får lagt ut bilde av praktverket også etterhvert :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det alt man trenger å vite hvis man skal sette inn kupelys over baksetet i Mondeo Ambiente: http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Rear_Interior_Light_-_Mk3

 

Det vurderes sterkt, ser ikke ut som det er så gal jobb. Det er ikke nøyaktig målsatt plassering på den sida, men det ser ikke ut som det er nøye, man må uansett kutte i taktrekket og den passer flere steder så lenge man ikke treffer tverrbjelken i midten av taket. Den kan man kjenne når man presser opp taktrekket.

 

Syns det er ELENDIG av Ford å ikke inkludere dette kupelyset i billigste utgave, det er virkelig bekmørkt i baksetet, helt utrolig. Skal de først spare inn på dette, burde de i det minste plassere det ene kupelyset i midten av taket, slik at det faktisk er mulig å plassere barn i barnesete uten å ha med lommelykt.

 

Så da må jeg bare få tak i 2 stk kupelys med kartlamper(FINIS 4363929), og en ramme(FINIS 1256557).

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart kjøpe nytt barnesete, da minsten ikke er fullt så liten som han var lenger... Begynte da å se etter Isofix i baksetet, noe jeg ikke kunne finne. Men etter et kjapt søk på google fant jeg ut at dette var ekstrautstyr. MEN, festene er der, det er hullene i setetrekket som er ekstrautstyr! Jeg lånte dette bildet fra et engelsk forum:

isofixmondeomk3.jpg

Og her ser man tydelig festene.

 

Jeg må si jeg var skeptisk til å kutte i mine dønn strøkne seter med stanley-kniven, men det var ikke så ille. Alt som trengtes var to snitt i sømmen under seteryggen, så det er ikke synlig i det hele tatt, og isofix-festene eksponeres når man presser stoffet i seteryggen litt oppover.

 

Jeg burde kanskje gjort noe med kantene slik at setet ikke revner mer, men jeg tror ikke dette stoffet revner SÅ lett at det skal bli noe problem. Får følge litt ekstra med bare.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 10 months later...

Noen som kjenner til hva som gjøres på 100tusen km-service på disse? Hadde tenkt å bruke verksted, men får ikke råd så jeg må gjøre det selv. Det er ihvertfall:

olje+filterskift

luftfilter

pollenfilter

 

noe mer?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Da har bilen vært på eu-kontroll. Gikk bra, bortsett fra rust på skiver bak, 2er-feil. Ikke så rart i og med at den står parkert nær sjøen, med saltdusj hver gang det blåser.

 

Så da er spørsmålet: hvor er det best å kjøpe skiver og klosser til denne? Ser også at den er levert med 2 forskjellige merker på bremsene, er det lett å se forskjell på disse? Trenger ikke noe bedre enn originalt.

 

Og er det noe spesielt jeg trenger å tenke på, eller er det samme jobben som på andre biler med skiver bak?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er jeg ikke sikker på at det finnes flere bremsesystemer på disse. Ble bare litt forvirra av mekonomen sine sider, ser ut som de tre merkene de selger er like i form.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår