Ulvan Skrevet September 4, 2010 Rapporter Share Skrevet September 4, 2010 Hei. Ha en 1997 A4 1.8T Quattro som har rullet 213000km. 1. Når jeg gir på brummer motoren sånn at man skulle tro det var en diesel under panseret. Det er en slags diesel brumming altså, og ikke den fine lyden det skal være/har vært før. 2. Når jeg gir mye gass, og slipper pedalen fort hopper bilen veldig. Må ta foten av gasspedalen veldig forsiktig for å få smooth kjøring. Den hopper ikke når jeg trår inn cluchen, men bare når jeg ikke akselererer lenger. Håper noen her kan hjelpe meg :bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SqEeCkY Skrevet September 6, 2010 Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 Motorfeste som har hoppet av/knekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet September 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 Kanskje det ja, men hvor finner jeg motorfestene da? Og hvordan skal de se ut? Er ganske ny på bil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidar_tsx Skrevet September 14, 2010 Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Jekk opp bilen og ta en titt, du ser fort hva som er motorfester og om de er knekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Har da hvert under bilen, tviler på at det er motorfestene det er noe galt med. Alt satt som det skulle, bom fast :P Hva kan den rare brummingen komme av da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2010 Brummingen kommer kun når motor og girkasse er sammenkloblet. Når den går på tomgang eller når jeg trår inn clutchen når jeg kjører er lyden normal. Noen som har peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarcusN Skrevet Oktober 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2010 Da blir vel neste skritt å sjekke girkassefestene. Siter '95 Subaru Legacy 2.0 GL '99 BMW E39 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djj91 Skrevet Oktober 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Jeg tenkte jeg kunne legge til dette. Det som skjedde med min når den begynte å hoppe noe forferdelig var at det fremre festet datt av under vanlig kjøring en dag... Tydligvis hadde ikke siste man som skrudde på bilen skrudd det skikkelig til.. Sjekk om det mangler hos deg og? Ellers kan det jo være at et av motorfestene på sidene har knekt det ser du lett hvis det ligner på en halvmåne under på festet! Ellers er det vel som MarcusN sier.. Sjekk festene til kassa samtidig du. :) Siter Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 Satte bilen på en grav i går, og var under den for å fikse lit frieksos som hadde kommet. Men jeg tror alle feste både til girkasse og motor har det helt fint. Ingenting som var ødelagt eller hadde hoppet av festet sitt. Noen flere ideer om hva det kan være? Brummingen kommer ikke når jeg bare ruser på tomgang, bare når jeg kjører og bilen står i gir så jeg antar at det er i eller rundt girkassen problemet ligger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulfgti Skrevet Desember 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 Stå still og la en annen stå foran ved motoren og se mens du har på håndbrekket og sett den i første og slipp clutchen sakte ut samtidig som du gasser litt:D da ser du om motoren løfter seg mer enn normalt.. Siter Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Har nå funnet ut hva denne brummingen kommer av. Det er noen lager/pakninger i girkassen som er slitte og dermed er det litt vandring i akslingen som forårsaker hoppingen, og brummingen kommer av de slitte lagrene. Noen som vet om dette er en "simple fix" eller om jeg må betale en del for å få bukt med dette problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg