Gå til innhold

Det beste fra en B230A og B230K

Ranger emnet


Liland91

Anbefalte innlegg

Hei, bilcrossfolk :)

 

Jeg har skaffet meg en Volvo 240 bruksbil med en B230A og så har jeg en delebil med en B230K, og da tenkte jeg at bilcross gjengen måtte ha gode tips ang billig trimming.

 

Hva kan jeg bruke pA A motoren fra K motoren for å få litt mer fart i sakene? Har lest om Ford 2,8 gasser på k innsug, er dette 100% ''bolt on''.

 

Og hva er forskjellen på A og K motoren?

Mercedes Benz 230te -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har og hørt om det, men er nåkk ikkje store forskjellen i såfall.

MEN, ka toppar står på di? du leser det av på eksosida oppforbi manifolden så står det 1000530 eller 1000531 elle nåke i den duren. :thumb

 

så kan du og åpne diffen å sjå ka utveksling det er, det har EKSTREMT møkje å sei.

er det servo på nåken av bilane?

Endret av volvo kjørar

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker innsuget fra K-motoren. Får tak i Ford V6 forgasser og "filer" opp festehullene litt. Deretter er det bolt on. Må lage gasswire og slik selv, men med litt fantasi er ikke det noe problem.

Så er det ikke så mye mere av "gromdeler2 du får brukt fra K-motoren, men plukk den rein, for deler er alltids kjekt å ha. Bensinpumpe, reimhjul, fordeler osv osv. 631 toppen får du ikke brukt på andre motorer enn K-motoren, men 530-toppen kan bli bra. Sjekk http://www.bilcross-shop.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener att både 2.8 og 3.0 gasserne er 38/38. Er nok uansett ikke spesiellt merkbar forskjell på de vil jeg tru, så kjøp det du får tak i du. Får ikke slike forgassere kasta etter deg lengre, desverre.

 

Type kam spørs akkurat på hva du skal bruke bilen til det. Skal du kjøre bilcross med den så funker jo KY7-kammen (månen 7) som f.eks Jørn Grinden selger for 850.- http://www.grindenmotorsport.no

Skal du bruke den etter veien, så bør du velge en kam som er egnet for veibruk. KY-kammen er ikke herdet godt nok, så den blir ikke gammel om den blir brukt etter veien, men til bilcrossbruk er den genial. :-)

Masse å velge mellom når det kommer til kammer, så 0 problem å finne noe som passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk B230K blokka den har mye høyere kompresjon så du får mer for pengene når du trimmer. 631 toppen fløder mye bedre og. bruk kammen fra A motorn og fordelern. resten bruker du K motorn til. men ta vare på alt som sagt, kjekt å ha! du kan godt lette alle hjulene som går rundt og. du har jo to av alt så du har råd til å eksperimentere litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 month later...

ehh, det er mye lavere kompresjon i K-motoren. så den ville jeg plukka fra hverandre og tatt deler av. men K-innsug og annen gasser + kam på A-motor er en god start:)

 

 

(K-motoren er ikkenoe å bruke i brilcross! ikke lett å få trimma heller:S)

1981 Opel Ascona B (16v prosjekt)

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/260484-1981-ascona-b-16v-prosjekt.html

 

GRETRAG 265 KJØPES - 47244118 alt av interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, har skaffet meg en topp som er porta og plana med dobble ventilfjærer og rustfrie ventiler.

Denne blir det og montere til våren sammen med et grenrør og en månen 7 fra grinden motorsport, og biltema eksos resten.

Får se om jeg kommer over en ford gasser på høggeren i morgen.

 

Noen som tør gjette på antall hk man får ut av noe sånt? 130?

Mercedes Benz 230te -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår