Gå til innhold

justerbart senkesett, felger og kontroll

Ranger emnet


licorice84

Anbefalte innlegg

jeg skal ha corradoen min på visning neste uke, for å få senkesett inn i vognkort.

 

for å unngå komplikasjoner, vil jeg vise den uten 9x16"-felgene jeg har nå, i tilfelle de vil bry seg om dem.

 

greia er at senkesettet er justert perfekt i forhold til 9x16"-felgene, siden det faktisk er de jeg skal bruke når bilen er godkjent. tok altså firehjulskontroll med disse på.

 

dersom jeg skal låne felger av noen til kontrollen, kan jeg da justere på senkesettet slik at det passer bedre til de lånte felgene, for deretter å skru det tilbake slik det var når bilen er ferdig?

 

eller er det slik at de begynner å sjekke om verdiene i målebrevet stemmer over ens med den faktiske justeringa?

 

mvh Marius

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde vært digg, men vet ikke om det lar seg gjøre.

ET15 bak, og ET22 foran (egentlig ET25, men har 3mm spacere)

original ET på bilen skal være 37.

 

det er vel ikke lov med spacere, og dermed bare å glemme.

okei, så jeg burde altså vise den i med den høyden jeg har tenkt til å ha?

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke lov med spacere, og dermed bare å glemme.

okei, så jeg burde altså vise den i med den høyden jeg har tenkt til å ha?

 

Tviler på at det går. For når du først skal senke så tipper jeg du vil ha den lavere enn det biltilsynet lar deg få lov til ;)

 

Faktisk litt usikker på hvordan det er på min nå. Om det stemmer i forhold til vognkortet og antall runder min faktisk er senket.

Men jeg har det da i vognkortet hvertfall. Hvis dem skal sende meg på ny visning for at dem tror det ikke stemmer så er det jo straks liten vits å ha ting i vognkortet også.

 

Senk den slik at dem får klossen under på visning. Så får du bare legge den lavere etterpå om den ikke er lav nok ;)

 

Men ja, slik helt lovlig så bør du jo vise den og få den godkjent med den høyden du skal ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt vognkort står det ikke noe om hvor mye den er senket, der står det bare sånn ca: "fabrikat FK Automotive, farge blå, 19 vindinger.... osv". Og når det er snakk om vindinger er det snakk om selve fjæra, IKKE hvor mye mutteren er skrudd ned eller opp.

Når det er 15-20 cm med gjengeparti (fingjenger i tillegg) har jeg vansker med å skjønne hvordan de "19 vindingene" er målt hvis det skulle vært høydejusteringen som er målt... ble ikke målt noe høyde når jeg var å fikk godkjent vertfall

 

De spenner ikke opp måleapparat, men ville vært forsiktig med hvordan felger jeg stilte opp med.. vertfall kastet spacerne.

 

Også må du ha justert lysene, kan hende de vil se regning på at det er gjort på autorisert verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt vognkort står det ikke noe om hvor mye den er senket, der står det bare sånn ca: "fabrikat FK Automotive, farge blå, 19 vindinger.... osv". Og når det er snakk om vindinger er det snakk om selve fjæra, IKKE hvor mye mutteren er skrudd ned eller opp.

Når det er 15-20 cm med gjengeparti (fingjenger i tillegg) har jeg vansker med å skjønne hvordan de "19 vindingene" er målt hvis det skulle vært høydejusteringen som er målt... ble ikke målt noe høyde når jeg var å fikk godkjent vertfall

 

De spenner ikke opp måleapparat, men ville vært forsiktig med hvordan felger jeg stilte opp med.. vertfall kastet spacerne.

 

Også må du ha justert lysene, kan hende de vil se regning på at det er gjort på autorisert verksted.

 

 

her er svaret jeg leitet etter:thumb

 

husker det også stod sånn i vognkortet på Civic'en jeg hadde.

stod liksom ikke noe om hvor mye senk, bare hva slags coilovers det var.

 

ang. Corrado'en:

jeg justerte bilen til det jeg syns var passe høyde (lav, men ikke skamsenka. får greit hånda og litt til inn mellom dekk og hjulbue), også dro jeg på firehjulskontroll med det.

syns faktisk det så bra ut, og kan godt kjøre med det sånn.

dersom jeg får det godkjent, så er det i allefall bra.

hvis ikke, så får jeg bare skru den opp et par runder. lys har jeg også fått justert.

 

det jeg sliter med nå, er altså å få lånt noen felger som matcher de jeg har i forhold til høyde på bilen og config på senkesett - til kontrollen.

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår