RamstadTech Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Svigerfar var litt sein med registerbytte og det gikk som det måtte gå. Bilen hans er en Toyota Picnic med 2,2 diesel med 8 ventiler. I Norge ble bilene kun solgt med bensin så det er langt mellom hver diesel motor på huggeri så jeg skal hjelpe han å avgøre om han skal satse på å få motoren reparert eller kjøpe ny bil. Problemet er antall ventiler. Siden det er kun 8 så peiker de beint ned. Jeg bekymrer meg derfor for hvor mye de kan skade stempel/råder/veiv i sammenstøtet. Er det noen har som har opplevd registerhavari på en slik konstruert motor og derfor har erfaringer om bunnen er i orden eller ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Den enkleste sjekken er først å ta av toppdekselet. Da ser du om kammakslingen og lagrene til denne er hele. Så ville jeg fått på plass en ny registerreim og tatt en kompresjonstest. Denne vil fortelle deg om ventilene er bøyde og/eller i verste fall om rådene til en av stemplene er bøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg