Volvomix Skrevet August 28, 2010 Rapporter Share Skrevet August 28, 2010 Jeg lurer på om en b230a motor fra en 240 passer inn i en 740 eller om man må bygge om på gearkasse og eller motorfester osv? Volvomix Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 29, 2010 Rapporter Share Skrevet August 29, 2010 Du må flytte over komplette motorfester, eventuelt bytte kam for å få fordeler bak (men det måå du ikke). På girkassa må du skifte ut traversbraketten, spakstellet, medbringern på utgående aksel, bygge om leamikken fra wire til clutch og om nødvendig korke igjen speedodrev-uttaket. På ei 240 kasse jeg tok ut av en 740 hadde noen bare tatt ut drev og aksel og sveiset igjen hylsa. Men har du 740 kasse som er i god stand bruker du helst den slik den er. Ev bruker den som donor til 240 kassa. Noe mer da? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvomix Skrevet August 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2010 hm. er ett prosjekt jeg får ta fatt i senere. Akkurat nå sliter jeg med å få fatt i motor til datra som bil. en 740 b230a mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Motorfestene er jo baer tre bolter på hver side. Og gummiputene bytter du gjerne i samme slengen. Jeg var nok litt trøtt da jeg svarte alt det om girkassa. Den som sitter i 740en er vel helt iorden? Da er det jo bare å bruke den som den er. Er vel rundt 200kr, kanskje 300kr for alle tre gummiene til en Volvo på kjøkkentema. Og B230A burde det vel finnes mange av rundt om i Norges hager og bakgårder. :) Kortreist mat.. motor. :D Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 b230a i 740 og 240 er identiske med unntak av posisjonen til varmstartsventieln. Denne sitter der luftslangen går inn på forgasser på 740, og på torpedoveggen på 240. Motorfester fra 740 må selvfølgelig brukes. Anbefaler deg uansett å ikke gjennbruke gamle puter, koster latterlig lite på biltema. Og 240 kassa går ikke over uten å bytte spakstell (og utgående aksling(?)) på kassa. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvomix Skrevet September 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Takk for informasjonsfulle svar... jeg har fått tak i delebil med en motor som fungerer helt fint. En liten ettermiddag bare, så har ego og sønnen byttet også erre bare tut & kjør. .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg