st11504 Skrevet August 28, 2010 Rapporter Share Skrevet August 28, 2010 Mistenker at jeg kan ha noen muffens med en eller flere bærekuler siden det har kommet en klunke/knirke-lyd bak når jeg har kjørt over fartsdumper i det siste (Ford Mondeo, 97 mod). Finnes det en enkel måte å sjekke om dette er problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 28, 2010 Rapporter Share Skrevet August 28, 2010 Tenker det er stabstagforingene jeg. Billig og enkelt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 28, 2010 Rapporter Share Skrevet August 28, 2010 Jekk opp bilen på en og en side foran også tar du grep kvart på tre på hjulet og bryter det frem og tilbake. Samme gjør du klokka seks på hjulet. Kjenner du slakk kvart på tre så kan det være endeledd eller lager. Kjenner du slakk klokka seks så er det bærekula. Er det ingen slakk så prøver du å gjøre det som han over meg sier. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 29, 2010 Rapporter Share Skrevet August 29, 2010 Jekk opp bilen på en og en side foran også tar du grep kvart på tre på hjulet og bryter det frem og tilbake. Samme gjør du klokka seks på hjulet. Kjenner du slakk kvart på tre så kan det være endeledd eller lager. Kjenner du slakk klokka seks så er det bærekula. Er det ingen slakk så prøver du å gjøre det som han over meg sier.Så lenge lyden er bak, tviler jeg på om han finner ulyden ved å jekke opp foran:) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
st11504 Skrevet August 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2010 Jekk opp bilen på en og en side foran også tar du grep kvart på tre på hjulet og bryter det frem og tilbake. Samme gjør du klokka seks på hjulet. Kjenner du slakk kvart på tre så kan det være endeledd eller lager. Kjenner du slakk klokka seks så er det bærekula. Er det ingen slakk så prøver du å gjøre det som han over meg sier. Ok, da har jeg sjekket klokka kvart på tre, så får vi se hvordan det går i halv seks tida :cool: Spøk til side... det var visst bare eksospotta som var litt løs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg