Schtig Skrevet August 26, 2010 Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 Har hatt bilen innom mekaniker i dag. Problemet er at ABS-lampa begynner å lyse sammen med varsellampa. Like etterpå (ved gasspådrag) begynner også oljelampa å lyse. Det virker som både ABS-styreenheten og motorstyreenheten forsvinner og bilen går i en slags "safe mode" slik at den ikke girer og heller ikke tar ut noe særlig motoreffekt. Leste noen tidligere tråder om lignende problem der svaret var at det var ABS-styreenheten som var kaputt. Mekanikeren jeg var innom fikk ikke kontakt med enheten for å lese av feilkode, men mente at det kunne være en feil i instrumentpanelet og at det kanskje ikke var ABS-styreenheten (eller bare den). Jeg må uansett til Møller for å få feilsøket og eventuelt skiftet instrumentpanel. Har noen her hatt erfaring med samme problem? Hvis både instrumentpanel og ABS-styreenheten må skiftes snakker vi om himla dyre greier, såpass har jeg forstått. På forhånd takk! Siter Audi A6 Avant 2,4 1998 SAAB 900 GL 82Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schtig Skrevet September 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Fant noe som kan ligne på en løsning ved å søke litt rundt på nettet. Kanskje til hjelp for andre som har problemer med ABS-styreenheten og/eller motorstyreenheten This may not be the solution, but may help other with similar issues. My 1999 A4 (70,000 miles) automatic transmission went into "emergency mode" meaning that it would only engage the second gear. At the same time the ABS light went on, and RPM gauge went dead. When the mechanic disconnected the ABS module, the transmission and RPM started to work again as expected. Of course the ABS is out, but that's it. He said a new / rebuilt ABS module would solve the problem. I will post confirmation in a few days if possible. Date: Jun 20, 2009 Time: 03:55 PM Edit Answer (for another -9 minute) Confirmed my suspicion (see post above). The ABS module was repaired and now automatic transmission, ABS and ASR are working fine again. Total repair cost was about US$300 on a ABS-specialized shop. You can find the shop name on http://blog.a4.blog.br. Har forresten gjort avtale med Møller om at de skal finne feilen, så da får vi se... jeg poster når endelig dom har kommet. Skulle forresten likt å vite om det finnes folk i Norge/Norden som reparerer ABS-styreenheter (med loddebolt) Siter Audi A6 Avant 2,4 1998 SAAB 900 GL 82Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.