Gå til innhold

Økonomisk kompensasjon fra politiet.

Ranger emnet


Einar

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Samboeren ble avskiltet sent onsdag kveld i forrige uke, greit nok, manglet årsavgift og omreg, så langt så greit.

Får beskjed om at skilta ligger på lensmannskontoret i allefall ei uke, og det er bare å betale årsavgift og omreg så får man de igjen der.

Jeg reiser ned på lensmannskontoret på torsdag, og får forsikret meg om dette, tenker da spesielt på avskiltningsgebyret på 1200,-

Får beskjed om at skilta blir liggende minst ei uke fra da, og jeg gir beskjed om at jeg kommer innom å henter dem så fort jeg får betalt.

I dag ble alt betalt, og ringer ned for å forsikre oss om at skilta er der og alt, nei de var sendt til biltilsynet.

Reiste innom, og fikk høre det samme der, og spurte hva han ville gjøre med det ettersom vi har blitt lovet at de lå minst ei uke fra 2 politibetjenter og 1 ansatt i skranken, da ble ahn veldig frekk, og jeg svarte vel mitt etter dette.

 

Reiser ned på biltilsynet, alt i orden, men må få en ny bekreftelse på at forsikring er ok, fikser dette, og da finner de plutselig ut at skilta ikke er der, og de ligger visstnok heller ikke på lensmannskontoret. Etter mye om og men, viser det seg at en politibetjent har dem i bilen, og er en helt annen plass, han kommer kjørende med skilta, og vi må fremdeles betale avskiltningsgebyret.

 

Jeg sitter ikke å sutrer her pga at bilen ble avskiltet, det er greit nok, men når man er lovet ting, og det ikke blir holdt, og blir møtt med frekke kommentarer på lensmannskontoret, så mener jeg at man bør få en godtgjørelse for dette.

 

Altså, først er ikke skilta der jeg er blitt lovet de er, og man møter en frekk politibetjent, så reiser man dit de skal være, og der er de heller ikke, så etter mange telefoner, tid og bry, så dukker de opp, og man må betale ett gebyr man har blitt lovet å slippe.

 

Så jeg har tenkt å sende ett brev til Politimesteren, der jeg kommer til å kreve/spørre etter økonomisk kompensasjon, og en beklagelse både for bryet og for den frekke oppførselen.

 

Burde jeg sendt det som ett åpent brev, burde jeg gjøre noe annet formelt?

 

Noen andre meninger, ikke frekke useriøse dritslenginger.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send et åpent og saklig brev i første omgang. Så ser du an responsen og lar det ev bli åpent senere.

Tror nok du kan glemme erstatning, men gebyret burde du slippe.

Har vært i en lignende situasjon engang jeg også.. Det endte med nye skilt gratis. Ble "tauet" inn til kontrollhallen og avskiltet pga manglende fjæring (:)) kl 10 om kvelden. Kl 9 morgenen etter var jeg på plass med org fjærer, men da visste absolutt ingen, hverken daværende BT eller politiet. Måtte true med avisoppslag (ringte en journalist fra skranken på BT) før noen gadd å ta tak i saken

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår