bjarty Skrevet August 21, 2010 Rapporter Share Skrevet August 21, 2010 (endret) Hei fokens. Har kjøpt meg en Passat 1,9 TDI STV. 204 000 km (1999 reg.) 2000 mod. Ga 70000kr til forhandler (For mye?). Denne er Tysk Import. Bilen ser og virker strøken , dog jeg ønsker den ikke var så senket. Bilde:http://bjarty.org/filer/IMAG0216.jpg Bilselger lovte meg å rette alle feil jeg fant. Den har allerede blitt del lakkert, ny front rute (sier de, men virker som de bare reparerte den), ny list og speil bryter. Dette viste de fra før. Jeg fant ut at aircon ikke virker. Da byttet de rem til aircon kompressor, og ny kompressor(men denne ser like gammel ut) De tok også oljeskift og filter. De hadde ikke klart å resette alarmen som skrek "service" ved tenning, det fikset jeg selv. Men nå står det "Ølsensor Werkstat" og olje lampen blinker før jeg starter. Ringte Møller, og de mente at det var en oljesensor i bunnpanna som var gåen. Tok det opp med bilselger, de sa da at det var uaktuelt å rette for det ville bli for dyrt. De ville diskutere hva de skulle gjøre ev se om de fant løse kontakter når de skulle fylle gass på aircon, for den virker fortsatt ikke. Hva gjør jeg hvis de ikke finner feilen ang. oljesensorn? Hvor mye bør jeg be om avslag i pris? Hva gjør denne sensoren, det var ikke oljetrykk. Er det den sensoren som sier ifra om det er lite olje? I så fall ser jeg dette som svært kritisk? Takker for svar :) Endret August 22, 2010 av bjarty Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet August 23, 2010 Rapporter Share Skrevet August 23, 2010 Hvis dette kun er til nivåmpling av oljen, så kan du trygt kjøre videre. Likevel så er det kjedelig når slike ting ikke virker. Tilslutt så må jeg si at du har gitt alt for mye for bilen. Husk at disse passatene begynner å bli gammle og flere og flere av dem er iferd med å gå fra B- bil til C-bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarty Skrevet August 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2010 Føler meg lurt. Fant feilen. Var en ledning som vær ødelagt. Skulle ønske jeg kunne heve kjøpet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegadti Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 når kjøpte du bilen? hvis du har en reell grunn til hvorfor du vil ha penga tilbake så skal vel ikke det være et problem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegadti Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 når kjøpte du bilen? hvis du har en reell grunn til hvorfor du vil ha penga tilbake så skal vel ikke det være et problem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet September 4, 2010 Rapporter Share Skrevet September 4, 2010 en slik olje nivå føler i bunnpanna koster snaut 600 kr hos en kjent deleleverandør ... og det tar ikke mange minuttene å bytte denne... men bør bytte olje samtidig da den må tappes av allikevel .. bare dust å si at det hadde blitt for dyrt ... du har jo allerede betalt overpris for bilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet September 4, 2010 Rapporter Share Skrevet September 4, 2010 når kjøpte du bilen? hvis du har en reell grunn til hvorfor du vil ha penga tilbake så skal vel ikke det være et problem.. +1 Alt. 2: De fikser ALLE FEIL eller du får 40.000kr i avslag! :) Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 4, 2010 Rapporter Share Skrevet September 4, 2010 Om de har sagt at de delene er nye, og de ikke er det, så bør det også kvalifisere til heving av kjøpet nærmest, da de har kommet med feil opplysninger om bilen til deg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg