Gå til innhold

Rust på takkuppel

Ranger emnet


jornland

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en 1997 opel combo 1,7d som det har rustet hull i takkuppelen på. Bilen er nesten rustfri ellers, så vil gjerne prøve å reparere det. Er det noen som vet om disse kuppelene er til å skru av? Da vil det eventuelt være greit å sveise den og lakkere.

 

Har hørt på pris på ny kuppel hos opel. De forlanger 10000 kroner, og det er uaktuelt. Er det noen som har noen tips om hvor jeg kan få tak i en? Har ikke klart å oppdrive den som rustdel hos veng eller klokkerholm..

 

Og har noen greie på hvor jeg finner lakkoden på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, Den er mulig og skru av, om det ikke er et stort hull så vil det gå ganske greit å sveise det vil jeg tro, hvis du får sveiset det så må du få sprayet på no grunning eller som vi gjorde på bilen til faren min så sprayet vi på http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Rustbeskyttelse/Rustbeskyttelsemasse-for-hulrom/ dette så malte han med hvit benga lakk fordi han ikke bryr seg så mye om bilen. men vil du ha noe som ser bedre ut kan du jo bruke spray boks.

Volkswagen Caddy 1.9D 1998

Volkswagen Golf MK3 TDK 1993

Volvo 245 1986 X

 

OnkelTom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en gammel kuppel på huggern. Var ikke helt rustfri, men greit nok å betale 500 spenn for den ferdig avskrudd.

 

Så har selve rustsveisearbeidet begynt. Se bilder.

 

Det som er så irriterende er at all rusten er mellom de to platene i kanten på kuppelen. Må derfor sveise rundt hele kanten for å få det bra.

 

Har kjøpt lakk hos Billakksenteret i Drammen, og skal lakke den rød som er bilens originalfarge.

 

DSC00246.JPG

 

DSC00247.JPG

 

DSC00248.JPG

 

DSC00249.JPG

 

DSC00250.JPG

 

DSC00251.JPG

 

DSC00252.JPG

 

DSC00253.JPG

 

DSC00254.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår