kadett-turbo Skrevet August 12, 2010 Rapporter Share Skrevet August 12, 2010 har idag kjøpt meg en opel kadett C, har jo lagt en del planer for den. Motor og gearkasse er tatt ut. Men har nå en opel vectra (C20NE) motor liggende, så da lurer jeg på om C20NE motoren passer rett inn eller om det er mye "modifikasjon" for å få den inn.. C20NE motoren har stått i en framhjulstrekt opel vectra.. lurer også på hva slags gearkasse jeg kan bruke.. Håper på et /flere gode svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 12, 2010 Rapporter Share Skrevet August 12, 2010 Med en bedre trådtittel og i rett forumdel så kunne du nok ha fått gode svar innen rimelig tid...... Men det velger du jo selv! ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Du må ha andre motorfester. I Ascona/Manta kan man bruke fester fra Manta 1,8, men jeg vet ikke om disse også passer i Kadetten. Du må ha annen bunnpanne. Her kan du bruke en original Manta 1,8-panne, men regn med å måtte selge skjorta for å få råd til den :P Omsveist FWD-panne er et billigere alternativ. Eksosen kommer ut på venstre side av motoren mot høyre på OHV (1200) og CIH. Et annet tema er fordeleren som vil butte i varmeapparatet. Du kan modde varmeapparatet, bruke fordelerflytter fra Manta 1,8 eller mekke motorfester som flytter motoren frem, med de ulemper det medfører. Når det gjelder girkasse kan du bruke fra Omega A med OHC. R25 heter den vel tror jeg. Billig og enkelt å oppdrive, men klumpete og ikke spesielt flott på noen måte utover dette. Krever tilvirking av mellomaksling da den har hardy-kobling. Det vanligste er å sveise sammen den originale mellomakslingen med den fra Omegaen. Et annet alternativ er Getrag 240 OHC-kasse. Forholdsvis sjelden sak og dermed forholdsvis dyr. Denne har ikke løst clutchhus. Getrag 265, nok så sterk kasse som stod i Opel med rekkesekser og 5 gir. Har løst clutchhus, men regn med å måtte betale 6-7-8000 for en kasse. Og du må ha clutchhus som passer boltmonsteret på OHC-motoren. Dette kan du også finne på en Manta 1,8. Trooooooor det finnes originale mellomakslinger i lengder som passer med enten 240 eller 265-kasse. I grove trekk. Rett meg gjerne om jeg tar feil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett-turbo Skrevet August 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2010 har nå kjøpt en omega A girkasse. en som har stått på en 2 liter C20NE. Håper på å få til dette prosjektet. Tusen takk for et bra svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg