Gå til innhold

Ny med Audi.. 1995 Audi 2,5 TDi

Ranger emnet


lermax

Anbefalte innlegg

Som innbarka Toyota mann, så er jeg ikke så flink på Audi akuratt... Men.

 

Jeg kjøpte en 1995 Audi 2,5 TDi Avant av en kammerat. Bilen er vel å regne som et rest. objekt. Men det kunne være morro å få den på veien igjen da.

Klima, TLF, 4x varmeseter ++

 

 

Den har gått LANGT 370 tusen +

Hva er feil. Tja.. Bremsene trenger en overgang. Men det skal ikke være det værste akuratt. Rust på en hjulbue..

 

Jeg er mer usikker på Air-bag lampa lyser. Er det noe spesielt jeg skal se etter i første omgang? Sensorer som gir denne feilen eller feil på baggen?

 

 

Blir sikkert mange flere spørsmål men man må begynne med det man frykter kan koste mer en bilen egentlig er vært da.

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Audi!

 

370.000 er da ingenting på disse motorene! 140hk eller 115hk du har kjøpt?

 

Sleng ut noen bilder!:)

 

140 hk...

 

Skal slenge ut noen bilder når jeg har fått gjort den litt renere innvendig. Den så ikke ut da jeg henta den da. Hadde stått i over 8 mnd, helt uten kjærlighet da:zzzz:

 

Glemte å nevne at den har sort skin interiør da.. Trenger noe rep på skjåførstolen osv. Men så fikk jeg den til dumpingpris også da!! Skal få henta sommerdekka, og satt på de. Alu. vinterdekka er ok, men sommer felgene er finere da :)

 

Må få sjekka blinklysene også. døde, sikkert sikring eller relle da.

 

 

Dette er kun min fjerde Europeer ( BMW, OPEL, JAGUAR og nå AUDI ).. Men jeg har hatt masse Amcar og ennå mange flere Japser da.

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en grom bil! Airbagen får du sjekka med vag-com. Er flere i Trondheim som har det liggende. Om du ikke allerede er det, så anbefaler jeg på det varmeste å melde deg inn i vw-audi klubben(vacn.no). Mye bra lesestoff og er mange kompetente folk som kan hjelpe :)

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en grom bil! Airbagen får du sjekka med vag-com. Er flere i Trondheim som har det liggende. Om du ikke allerede er det, så anbefaler jeg på det varmeste å melde deg inn i vw-audi klubben(vacn.no). Mye bra lesestoff og er mange kompetente folk som kan hjelpe :)

 

Ser noen rimelige kabel løsninger til PC ja. Usikker på om jeg kommer til å beholde bilen men, får prøve å skru litt og se om det er vært å redde da.

Regner med at det er mange i klubben med over middels greie på Audi ja :)

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan garantert utelukke hjulfølerne ja :D

 

Hvis du bare har 1 airbag, er det sikkert sleperingen i rattet som har dårlig kontakt. Er du enda heldigere, er det bare å slette feilkoden så slukker lampa. Hvis det har vært dårlig kontakt en gang, lyser lampa helt til feilkoden blir slettet.

 

Grattis med ny bil, dette er virkelig en bil fra Audis gullalder vil jeg si.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan garantert utelukke hjulfølerne ja :D

 

Hvis du bare har 1 airbag, er det sikkert sleperingen i rattet som har dårlig kontakt. Er du enda heldigere, er det bare å slette feilkoden så slukker lampa. Hvis det har vært dårlig kontakt en gang, lyser lampa helt til feilkoden blir slettet.

 

Grattis med ny bil, dette er virkelig en bil fra Audis gullalder vil jeg si.

 

Det er 2 airbager.

Ser bilen er importert til Norge i 97.

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler norsk manuall, så jeg har ikke helt oversikt over sikringer osv.

 

Mangler mye lys på bilen:

Blinklysene virker ikke

Nødblink virker ikke

parklys og normallys bak virker ikke ( lys i instrumenter virker!! Nærlys foran virker! )

kupelys virker ikke ( kart lampene over dørene virker )

 

Kan dette komme av noen røkne sikringer, eller kanskje relle?

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår