Gå til innhold

Hvordan få bedre lyd i en Skoda Octavia?

Ranger emnet


eirikand

Anbefalte innlegg

Hei, vi har en 2004-mod Skoda Octavia stv. med helt ræva stereoanlegg (1.generasjon). Dette er foreldrene mine sin bil, og vi har satt inn en ny spiller, Pioneer 2200-deh.

 

Problemet er at anlegget rett og slett ikke har noe god lyd. Null bass og generelt grøtete lyd. Vil det hjelpe med bare å bytte ut høytalerene foran og de i hattehyllen i bagasjerommet?

 

De orginal-høytalerene klarer å spille høyt, men begynner bare å skurre med en gang man setter på loudness eller bare skrur opp bassen litt.

 

Orker ikke å begynne å legge opp sub, forsterker eller nye kabler :)

 

EDIT: kan nevne at vi har en 1996-mod astra hvor orginal anlegget spiller en god del ganger bedre ^^,

Seat Leon 1,6 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye høyttalere er 1.bud da ja... men det må bli noen slim'me 6,5" med neodymiumsmagnet, det er ikke mer enn ca. 50mm monteringsdybde i fordørene.

 

Bak blir da gjerne et par 4x6" coax, helst fra samme serie som fronthøyttalerne, men utvalget av 4x6" er ikke så stort lenger. Uansett er jo disse mest til litt "surround"-bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke regne med at du for kjempe BRA lyd ved å bytte ut kun høytalere.Spilleren din vil spille helt greit fram til den begynner å bli varm,da vil lyden bli rar,du merker det på lyden.Så vil nok anbefale en 4ch forsterker,med et slim line kompsett foran,og som transmedia sier.Noen gode 4x6 bak på siden.Du bruker ikke så langt tid på å legge ledninger,si ca 2 dager.Jeg brukte en uke,men da tok jeg ut hele interiøret i min Skoda Octavia stv,la opp dyre ledninger,støy dempet bilen,osv osv..

Men trenger du hjelp,så si fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

tror ikke det blir aktuellt å legge forsterker med det første. Vil bare unngå at det skurrer i høytalerene bare man skrur på loudness på low. Det er faktisk det værste orginal annlegget jeg har hørt av nyere biler.

 

http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=11510&prodid=2097

 

vil disse passe? eller har dere noen andre forslag?

Seat Leon 1,6 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår