Gå til innhold

Binde fast panser!


Reiseglad76

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter mye frem og tilbake får jeg en Citroen ZX veldig billig. Greia er at panseret må skiftes da det plutselig fløy opp. Jeg har fått tak i et billig panser, men dette er i Arendal. Jeg bor selv i Drammen og er usikker på om jeg tør å kjøre så langt med et fastbindt panser. Er det noen som har tips om hvordan dette sikrest kan festes? Kan jeg fjerne panseret og dekke over motoren med noe annet så lenge? Beklager om dette er veldig dumme spørsmål, men jeg har lite peiling på bil :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

 

En lastestropp fra ene hjulbuen, tverover panseret og over til den andre hjulbuen. Surr inn strammesaken i et håndkle eller noe annet mykt så du ikke får noen skrapemerker.

 

Om du kjører på prøveskilt kan du vel faktisk kjøre uten panser i det hele tatt uten noe bråk ved evt. kontroll, men med vanlige registrert bil kan dette bli vanskelig å prate seg ut av ved en veikontroll... "manglende sikkerhet for fotgjengere du kjører på" osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal nok være i forskriftsmessig og forsvarlig stand uansett type kjennemerker.

 

Ta med deg henger, eller bytt panser i drammen, en hugger tar sikkert gladelig i mot ett tomt panser...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så sikkert, Einart. Citteträng BX hadde jo plastiskkpanser. :D

 

Men jeg støtter den med jekkestroppen. Jeg gliste godt og tenkte "åffer tenkte ikke JEG på det?". Før det satt jeg og fabla om hyssing-knyte-prosjekt oppunder bak grillen et sted.

 

Er panserlåsen intakt eller ei? Det beste er kan hende å sette jekkestroppen i spenn mellom låsebøyla i panseret og på en travers eller annet egnet sted nede. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal nok være i forskriftsmessig og forsvarlig stand uansett type kjennemerker.

Nei, den behøver ikke være i forskriftsmessig stand, men; "Det er førerens ansvar at et kjøretøyet er i forsvarlig stand når det brukes med prøvekjennemerker". Forsvarlig stand er noe helt annet enn forskriftsmessig stand. At en bil kjøres uten panser er ikke forskriftsmessig, men det kan være fullt forsvarlig. Prøveskilt kan bl.a. brukes til "Prøving (i forbindelse med reparasjon eller annet)". Ellers ville det jo vært meget å forlange at en bil skal sammensettes komplett etter kjøretøyforskriften bare man skal ut på prøvetur etter et bytte av noen komponenter.

 

Sitater i kursiv hentet fra vegvesen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår