Noober Skrevet August 3, 2010 Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 Har kjøpt en grønn Passat sedan 98' mod. Igår etter mye banning og plundring fikk jeg endelig ut spilleren og sett hvordan det så ut bak. ( Pappa sa forøvrig først da jeg var ferdig, at han hadde sånne nøkler til å dra ut blaupunkt spillere med. :deng) [Har et bilde av kontaktene, men skjønner ikke hvordan man legger de inn her.. Det jeg lurer på er hvordan ISO overgang jeg må ha for å få satt inn en nyere spiller? Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 3, 2010 Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 Eg rekner med at du har iso kontakter i bilen din. Dei Blaupunkt spillerene eg har vært borti, har hatt isokontakter bakpå spiller. Kjøper du ein ny spiller so følger det med ledninger med isokontakt i enden Er nok mange måter å legge inn i bilder. Eg legger bilder inn på photobucket. Og so kan eg legge dei ut på forskjellige forum derifra Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 3, 2010 Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 Du trenger ingen ISO-overgang nei, bilen har dette allerede, men klink gjerne ut bilder allikavel; kikker-genet er gjerne fremtredende hos fora-brukere! ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet August 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 Du trenger ingen ISO-overgang nei, bilen har dette allerede, men klink gjerne ut bilder allikavel; kikker-genet er gjerne fremtredende hos fora-brukere! ;) Ok, så det er slik ja. Her kommer bilde :D Så dere mener at hvis jeg kjøper en ny spiller, så er det bare plug n play? Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 Det ser lovende ut ja. Blaupunkt'en lot seg vel ikke slå av med tenningsnøkkelen, men måtte slås Av/På manuelt? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet August 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 Det ser lovende ut ja. Blaupunkt'en lot seg vel ikke slå av med tenningsnøkkelen, men måtte slås Av/På manuelt? Den går av med tenninga jo, faktisk. Eller den går av når jeg tar nøkkelen ut. Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet August 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2010 Har kjøpt ny spiller nå, Sony. Den funker bra, men hva er disse to ledningene ? De er løse Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 6, 2010 Rapporter Share Skrevet August 6, 2010 Det står sikkert i bruksanvisningen kva ledningene er til! Det kan f.eks. være remote til forsterker (vanligvis blå/kvit) og remote til antenne. (vanligvis blå) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet August 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2010 Det står sikkert i bruksanvisningen kva ledningene er til! Det kan f.eks. være remote til forsterker (vanligvis blå/kvit) og remote til antenne. (vanligvis blå) Det kan nok stemme. Men hva er vitsen med remote til antenne, når jeg har egen kobling til antenna bak? Radion og alt funker jo.. Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 6, 2010 Rapporter Share Skrevet August 6, 2010 Noen har elektrisk antenne, og den trenger et startsignal. Du har nok også en originalmontert antenneforsterker i bilen, som også kobles til AntennaRemote for å få et langt bedre radiomottak, via en overgang: Ellers er det bare å la den være som den er. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet August 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2010 Skjønner ikke helt poenget med det da men. På en annen side, så er radiosignalene litt skurrete.. BTW: En annen ting- Jeg skylder ei venninne av meg en tjeneste ( If you know what i mean (H) ) Neida, men har lovt hun å hjelpe henne å bytte spiller i bilen hennes. Ho har en opel corsa 97 model. Og før jeg begynner å briljere med kunnskapene mine, så kanskje en av dere veit hvordan det er på corsa? standard kontakt bak, plug n play, eller må man ha overgang? Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 7, 2010 Rapporter Share Skrevet August 7, 2010 Skjønner ikke helt poenget med det da menDet sitter høyst sannsynlig en signalforsterker ved antenna i bilen din, og den må ha 12V for å fungere. Vanligvis får den 12V gjennom antenneledningen rett fra originalradioen, men tar man vekk originalradioen får dermed ikke den signalforsterkeren noe driftspenning lenger. Derfor må man plugge inn en adapter som gir 12V fra den nye spillerens AntennaRemote-kabel gjennom antenneledningen og bort til antenneforsterkeren. Vips, så har man ordentlig radiomottak igjen. Forøvrig sitter det også ISO-kontakter i Corsaen, og du må nok bytte om på Rød og Gul ledning fra den nye spilleren for at den skal beholde minnet sitt. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet September 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Kan det lille blå hullet til høyre være remote? Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 14, 2010 Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Vel... ja, det er en Remote-inngang, for de som har multifunksjonsratt originalt, eller for å plugge inn en Sony joystick-fjernkontroll. Den du ser etter over her til antenneforsterkeren, er blant ledningene fra spilleren, er blå og er merket med Ant. Rem. Den Blå ledningen med Hvit stripe er merket med Amp. Rem. og brukes for å slå på eksterne forsterkere. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet September 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 Ok, takk. Da er det den blå ledningen med gummigreia som remote skal kobles på med remote kabel til forsterker da? Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg