Gå til innhold

Senk (A6, C4) Ikke Quattro.

Ranger emnet


RaggDoll

Anbefalte innlegg

Har et par spørsmål ang senking av audi`n min.. Kjøpte senke fjærer til bilen, 40-40. Satt detta på, og var ikke førnøyd. altså, den ble høyere foran enn bak. Så, da tok jeg og satt på orginale foran, og kabba di, sånn at jeg hadde ca 2-3 vinninger igjen. Det som skjedde da var at bilen ble lav som faen, og fin og alt det der. men problemet var at den lå heilt i bånn på demperen og gjennomslags gummien. Så hadde ikke mye fjæring, utenom på dekka da, som er 18/225/40.

 

Har noen noe tips på om det går ann å få den i samme høyde bare at den ikke blir så stiv? Trur rett og slett dem ikke er laget til og bli så lave igrunn. Har forhørt meg på justerbart, men på a6 så er det ikke multilink, så da måtte jeg sende inn fjær beina og få sveiset på justerbart :S meget speielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dette er feil forum

2. Kabbe antar jeg er å kappe, noe som ikke er fornuftig.

3. Regner med bilen senker likt ca foran og bak, men karosseriet har hjulbuene foran plassert høyere enn bak (målt fra underlaget).

4. Stusser litt over at du må sende inn, mener bl.a. FK har ferdige fjærbein til disse.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hva mener du med feil forum?

2. Er ikke mye fornuft i og kappe, men nødvendig hvis man skal få riktig høyde.

3. Når det gjelder justerbart, så kan man jo se pris forskjell fra en 4b til en c4. Veldig mye dyrere for c4, som er gamlere. Det gidder jeg ikke!

 

1. Du er i riktig forum :)

2. Helt riktig

3. Når det kommer til justerbart til A6 c4, så har fk stortsett inne ombygde fjærbein, som de sender til deg, også sender du dine gamle i retur når du har bytta om. Iallefall sånn det fungerte for en kompis som kjøpte via Parts And Retards.

 

Håper det hjalp :)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Er ikke mye fornuft i og kappe, men nødvendig hvis man skal få riktig høyde.

-Når det gjelder justerbart, så kan man jo se pris forskjell fra en 4B til en C4. veldig mye dyrere for C4, som er gamlere. Det gidder jeg ikke!

 

Har du råd til å betale regress på forsikringa med tanke på kapping av fjærer og/eller miste lappen, så har du ivertfall råd til å kjøpe justerbart.

 

Mine $0.02...

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:partyon:

1. Du er i riktig forum :)

2. Helt riktig

3. Når det kommer til justerbart til A6 c4, så har fk stortsett inne ombygde fjærbein, som de sender til deg, også sender du dine gamle i retur når du har bytta om. Iallefall sånn det fungerte for en kompis som kjøpte via Parts And Retards.

 

Håper det hjalp :)

 

Var meg det ja, som kjøpte coilovers fra Parts And Retards.

Nå kjører jeg 100 c4 å ikke A6 c4, men er jo samme bilen i bunn å grunn :)

Betalte 8500 kr + frakt + nye hjullager og ABS sensorer.

Er kjempefonøyd med coiloversene mine, og Parts And Retards er absolutt å ambefale....

Gode priser å kort leveringstid ;) !

 

Coilovers`ene heter FK Highsport.

Ikke rustfritt, å kun justerbart i høyde. (Ikke hardhet)

Endret av Tornadorot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Har du råd til å betale regress på forsikringa med tanke på kapping av fjærer og/eller miste lappen, så har du ivertfall råd til å kjøpe justerbart.

 

Mine $0.02...

 

Skal man få regress for kaoppa fjærer er MÅ det påvises at fjærene er hovedårsak til at noe skjer. Har man forspenn i fjæra er det akkurat det samme som senkesett.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har ikke målt hvor mye lavere bilen min bli me coilovers, kontra orginalhøyde, men her har du en link fra profilen min her inne, som viser litt før/etter bilder.

Bilen står på disse bildene justert i bånn foran, mens bak er det fortsatt 2,5 cm å senke til.

 

Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - Tornadorot - Audi 100 2.3E Sedan

Endret av Tornadorot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Fin høyde på den ja. Men skulle likt og vite om det gikk ann å skru det enda lavere? Mye har du igjen liksom??

Du vil ikke ha den lavere da de blir ubrukelig på norske veier. Hadde 45mm senk på min C4 og den skura det orginale ekosanlegget nedi på E6 enkelte plasser. Nå har jeg 35mm senk og det funker greit.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår