Screamingeagle Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 For 2 uker siden byttet jeg oljesensor, etter at det lyste at den var defekt. Jeg byttet i samme slengen olje (Castrol Magnatec), oljefilter (originalt, stor type) og alle coilene. Etter rimelig nøyaktig 100 km kjøring kommer oil min lyset på og kan kun fjernes ved å enten ta opp peilepinnen eller åpne lokket til oljepåfyllingen. Det hjelper IKKE å skru av/på tenningen. Dette gjentar seg etter hver 100 km. Motoren virker og høres ellers normal ut. Jeg har en teori om at dette bygger seg opp trykk eller evt vakum etter en viss periode med belastning, som igjen da utlignes ved at jeg "åpner" peilepinnen eller påfyllingslokket. Er det en slags "pusting" til oljen som kan være tett? Noen som har vært borti dette før? Både teorier og erfaringer mottas med stor takk!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Hvordan står det til med veivhusventilasjonen på motoren? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Screamingeagle Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Hvordan står det til med veivhusventilasjonen på motoren? Da spør jeg deg..hehe. Hvordan kan jeg få sjekket dette?? Jeg har sett mye rundt og prøvd å kunne se noe logikk rundt alle slanger og tjafs oppi der, i tilfelle noe var tett, men jeg er veldig nybegynner på dette her med motorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Nå kjenner jeg ikke til disse motorene, men som oftest så ser du noen slanger som går fra blokka/toppen og til innsuget. Mulig via egr-ventil hvis den har det. Kan være greit å sjekke at ikke noen slanger er tette, for da vil du få trykk i bunnpanna. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg