Gå til innhold

Trenger hjelp til VR6 motor.

Ranger emnet


850-t6r

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt en 1992 Golf vr6 med raset motor. Registerkjedet som er røket. satt og så på brukte motorer i sverige, men ser det er forskellige motorkoder. På den som står i min står det : AAA 0053471.

Er det noe forskjell på den og en som for eksempel heter AAA0095799 eller AAA0051078.

 

Håper noen kan svare på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forskjellen er kanskje at du skulle hatt en med mekanisk foreler, også har du fått en motor med elektronisk fordeler? Mener å ha lest en plass at det er forskjell på dette, men er ikke 100% sikker. Går vel kanskje an å bygge om?

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Slik jeg har forstått det, så er det signal fra hjernen og "coilen" som er annerledes. I "coilen" (på motoren med elektronisk fordeler) er det 3 coiler som gir gnist til to plugger om gangen. Derfor har man 3 ledninger med signal fra hjernen i stedet for kun 1. "Coilen" fungerer altså som en coil og fordeler i ett. Er ikke helt sikker på dette, men kom over litt diverse info da jeg søkte etter coil av den gamle typen til min bil. Om det er mulig å bygge om, og isåfall hvilken vei det er lettest å gå, aner jeg ikke...

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår