850-t6r Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Hei. Har kjøpt en 1992 Golf vr6 med raset motor. Registerkjedet som er røket. satt og så på brukte motorer i sverige, men ser det er forskellige motorkoder. På den som står i min står det : AAA 0053471. Er det noe forskjell på den og en som for eksempel heter AAA0095799 eller AAA0051078. Håper noen kan svare på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 AAA holder lenge, talla etter er vel serienummer/prod.nummer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850-t6r Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 AAA holder lenge, talla etter er vel serienummer/prod.nummer. Takk for hjelpen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850-t6r Skrevet August 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2010 Ja da er ny motor sendt fra sør sverige, for så og kjøre 1000km for og hente den hjem. for og så pakke den opp av kassen den lå i og se at d FA.. ikke er utak til fordeler på den nye. Hva faen jør jeg nå? bare og sende tilbake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kivlos Skrevet August 7, 2010 Rapporter Share Skrevet August 7, 2010 Forskjellen er kanskje at du skulle hatt en med mekanisk foreler, også har du fått en motor med elektronisk fordeler? Mener å ha lest en plass at det er forskjell på dette, men er ikke 100% sikker. Går vel kanskje an å bygge om? Siter '98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kivlos Skrevet August 25, 2010 Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Slik jeg har forstått det, så er det signal fra hjernen og "coilen" som er annerledes. I "coilen" (på motoren med elektronisk fordeler) er det 3 coiler som gir gnist til to plugger om gangen. Derfor har man 3 ledninger med signal fra hjernen i stedet for kun 1. "Coilen" fungerer altså som en coil og fordeler i ett. Er ikke helt sikker på dette, men kom over litt diverse info da jeg søkte etter coil av den gamle typen til min bil. Om det er mulig å bygge om, og isåfall hvilken vei det er lettest å gå, aner jeg ikke... Siter '98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg