Gå til innhold

Olje til Ford ka 1999


Svolp

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk bytta olje og filter på min ford ka på snapdrive for en tid tilbake, ser nå at det er på tide og etterfylle og lurer på hvilke olje som jeg kan ha (viskositet) og om det er greit og blande da jeg ikke har peiling på hvilke merke snapdrive har hatt i tidlige..

 

Skal avgårde i morgen og snapdrive har stengt i dag så jeg får ikke ringt og spurt. har ikke tilgang til kvitteringen eller brukermanual.

 

Takker for svar!

 

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for kjapt svar.

 

Er dette den olje snapdrive bruker eller er det den som er til min ford ka?

 

Hadde du kunne være en knupp og gi meg en link til evt biltema slik at jeg kan få riktig olje?

 

EDIT: fant denne, er dette riktig? http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Helsyntetisk-motorolje-5W403/

 

mvh Kenneth

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg tror den nærmeste Snap-Drive'n herfra ligger i bergen, så jeg har aldri hatt noe med dem og gjøre :P

Men Mekonomen fører Castrol vet jeg :)

Biltema-olje kan jeg ikke med hånden på hjertet anbefale, men sist gang jeg skjekket var det Statoil-olje på kannene deres.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de er basert på samme skoen (helsyntetisk) går det helt greit så lenge vi ikke snakker om ekstremer :)

Castrol 5W-30 er jo absolutt en god olje :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår