Gå til innhold

omega 2.2 motorlampe problemer! HJELP!

Ranger emnet


Danielsm

Anbefalte innlegg

bil: opel omega stasjonsvogn 2.2 16v 145 hk manuell bensiner

 

kjøpte denne bilen for 3 og en halv uke siden.

 

og forrige mandag begynte motorlampa å lyse. fikk lest av feilkode og luftmassemåleren måtte byttes.fikk bytta den, så var alt i orden.

 

MEN var nettopp ute å kjørte, og så kom plutselig motorlampa på igjen :@ men jeg kjørte en stund til men den slokna ikke. men bilen er normal å kjøre. ingen problemer ved gasspådrag eller noe.

heller ingen ulyder. hva kan være galt? :S

 

bilen er gådd 133700

 

clutch og eksosanlegg ble byttet for 6 uker siden ogsåda.

 

da jeg fikk lest av feilkode sist ( iforrige uke) trodde de at det var lambdasonden som var gåen. men det var det ikke, var luftmassemåleren og det ble iorden da den ble byttet.

 

kan det være lambdaen denne gangen eller noe annet? :S

 

må ha det fikset pga skal på ferie i begynnelsen i neste uke :o

 

takker for alle gode svar :)

Endret av Danielsm

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvilen feikode fikk du nå?

Hadde samme på min. da var det kam og veiv akselsensoren som måtte byttes.

Har hatt min nå i et halvt og litt lenger og får av og til min lampe til og lyse litt... men den går av etter en stund. Gjerne en halv time til 2 timer kommer litt an på...

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde/har samme problem med min.

MOTORLAMPEN lyser, jeg har en 2.0 L 95 mod.

Prøv et par ting jeg har funnet ut, Dersom du starter bilen med nøkkel, lyser min lampe, trill starter jeg den, lyser den ikke, og dersom bilen går på tomgang OG lampen lyser, så prøv og rus bilen opp på 2-3 tusen og skru av og på tenninga fort, da forsvinner min lampe, jeg fikk diagnose på min og der var det kamaksel sensoren som var gåen, det som er FUCKA er at Opel har laga en ny type som koster 2500,-

+ du må ha en ny type kontakt overgang som dem kalte det, så 3499,- får en jævla sensor :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår