Gå til innhold

Auidi a4 stv. Masse vann på dørstokken??

Ranger emnet


espen_99

Anbefalte innlegg

Merker at når det regner så kommer det en del vann inn og legger seg i en damm langs hele dørstokken innenfor/bak dørene på bilen på begge sidene. Skal det være slik? Aldri opplevd det med tidligere biler.

Går jo lang tid før det tørker om jeg ikke tørker det opp med en fille. Hvis dette ikke er vanlig, hva kan være galt?

 

Bilen er en 97 model a4 stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreneringen fra taket går ned i A-stolpen. Hvis denne blir full av løv/barnåler og dritt så vil det lekke ut inni bilen. Pass også på at slangen går ut under bilen så den ikke renner rett inn i A-stolpen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg har fått en liten innsjø i rommet der hvor batteriet sitter. Hyggelig. Hva kan jeg gjøre nå? Hvor er ventilen vannet skal renne ut? helte en stor kopp vann over bilen for å følge vannstrømmen., bare noen dråper rannt ut på bakken, så her er det noe fullstendig galt. Har også merket fukt inne i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Nei det skal selvfølglig ikke komme vann inn i bilen. Kan nesten garantere deg at det er tette drenerings rør. I beste fall er det bare slangen som har hoppet ut av hullet sitt. Men virker litt rart at det har skjedd på begge sider samtidig. Regner med du bare trenger å rense drenrings slangen som går tra takrenna/takfalsen gjennom A-stolpen og ned ut under bilen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må demontere sparke plata nede ved gulvet og A-stolpe dekselet. Da skal du se den både oppe og nede. Letteste er å bruke en lang ståltråd eller lignende. Men OBS OBS!!! Pass på at den ikke er spiss så du stikker hull på slangen. Tryggeste er å demontere slangen og blåse/spyle/stake den ren utenfor bilen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. da har jeg tatt ut batteriet og lokalisert 2 hull på ca 3 cm i diameter som ligger i bunnen av dette rommet. røsket dritten ut av disse og alt vannet i batterirommet forsvant. Etterpå spylte jeg bilen med hageslangen for å se om dørstokkene var tørre etterpå, men det var dem ikke. Er det flere enn de to dreneringshullene jeg har funnet? er det i a stolpen også? kan ikke finne flere plasser vannet kan renne nedi fra batterirommet?

 

ellers tusen takk for god hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket alle kroker med lommelykt nå og jeg klarer hvertfall ikke se noe dreneringshull som går ned i a-stolpen. ER du sikker på at det er det Kong Erik? Har demontert dekselet til a-stolpen, men så bare en haug med ledninger? Finner det fremdeles veldig merkelig at det skal flyte med vann over hele dørstokken når bilen blir våt? Det som er innteressant for meg å vite, er om dette er tilfelle hos dere andre også? Jeg har hvertfall aldri opplevd det på mine tidligere biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår