Gå til innhold

Oppgradere lyden i en Golf 4

Ranger emnet


SuperWoman92

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Golf 4 som jeg ønsker å forbedre lyden i.

Det står to høyttalere i døren foran, ingen i bakdørene, og to sprengte i hattehyllen. Anlegget er JVC 45 Watt.

 

Har funnet en spiller. Type Pioneer MVH-8200.

 

Og høyttalere til alle 4 dørene. Type Rockford Fosgate Prime R1653

 

Er dette en grei oppgradering, eller burde jeg hatt forsterker i tillegg? Jeg vil bruke rundt 7000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

 

For å få mest og best mulig utav høyttalerne er en separat forsterker nødvendig ja. Den behøver jo ikke være så voldsomt kraftig, alt fra 4x50 watt RMS og oppover kan duge.

 

Du bør heller gå for to par like komponentsett i dørene til både foran og bak istedenfor slike du linket til, komponentsett hvor altså diskantene er løse og kan festes i originalposisjonen ved speilfestet og dørhåndtaket bak.

 

Høyttalere i hattehylla kan du bare glemme, det blir bare surr.

 

En typisk halvpart av et komponentsett (de selges alltid i et komplett par):

3250_carpower_by_monacor_crb165set.jpg

 

Du trenger også to par monteringsringer for å feste 6,5"-basshøyttalere i dørene;

 

2065_phonocar_3_859.jpg

 

Bare å sende en mail om du vil ha en pakkepris herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! :)

 

Takker også for et detaljert svar.

 

Jeg personlig vil ikke ha høyttalere i hattehyllen, men ettersom en del gutter har sagt at det vil gi mye bedre lyd å bare ha to 6,5" i dørene foran og to stk 6,9" i hattehyllen, så blir jeg litt usikker - ettersom jeg er jente og ikke har så mye peiling i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! :)

 

Takker også for et detaljert svar.

 

Jeg personlig vil ikke ha høyttalere i hattehyllen, men ettersom en del gutter har sagt at det vil gi mye bedre lyd å bare ha to 6,5" i dørene foran og to stk 6,9" i hattehyllen, så blir jeg litt usikker - ettersom jeg er jente og ikke har så mye peiling i utgangspunktet.

 

Da har du rett og de feil. Du trenger absolutt ikke høyttalere bak. Tvert imot, du skal helst ikke ha det. Om du stiller deg i speilet og ser at ørene dine vender bakover så vil jeg på det varmeste anbefale at du monterer høyttalere bak. Om ikke vil jeg anbefale det motsatte.

 

Det holder lenge med oppgradering av frontsettet som anbefalt i tråden over. Om du har anledning til å koble det på en seperat forsterker er det det aller beste. Dersom du savner bass vil du i ettertiden kunne montere en liten sub. Det er ikke noen nødvendighet, men absolutt en "must" om du kjører mye og bryr deg om en fin musikkopplevelse.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår