Gå til innhold

ChrizzyD's VW Golf II Prosjekt

Ranger emnet


ChrizzyD

Anbefalte innlegg

Trenger du noe spesielt for og bøye bremerørene med?

Jeg har tenkt og bytte alt som har med bremser og rør og slanger.

ventiler og alt. skal jeg først gjøre det hvorfor ikke gjøre det skikkelig.

 

Neida, rørene bøyer du bare til for hånd :) Skiftet ut alt det der på min jeg også. Kan legge ut ett par bilder av hvordan det ble på min. Si ifra om jeg skal slette dem ;)

 

th_31072009160.jpg

 

th_31072009166.jpg

 

Og ett under med ny slange også..

 

th_31072009164.jpg

 

Trenger jo selvfølgelig koningsverktøy så du får på nye nippler da, men dette er en lett ting å gjøre:)

Dette får du også på bilteme f.eks som fungerer utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, rørene bøyer du bare til for hånd :) Skiftet ut alt det der på min jeg også. Kan legge ut ett par bilder av hvordan det ble på min. Si ifra om jeg skal slette dem ;)

 

hvilken type rør har du brukt, jeg ser det er forskjellige typer rør ifra biltema. Ser bra ut det du har gjort der :D

 

litt greit for meg og kjøpe riktige rør vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil tenke hvorfor har du ødelagt golfen din med slik plastikk.. Det er min mening. Du vil samtidig ha null affeksjons verdi av denne bilen, til tross for alle timene du legger ned for å få den "strøken". Du burde tenke litt langsiktig før du kjøper et slikt bodykit til golfen din. Tror du fort vil gå lei den stylingen der. Jeg skal ikke prøve å bestemme hvordan du skal bygge bilen din, men hør litt på hva bil-entusiaster her inne på forumet har å si om dette. Det kan komme deg tilgode senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil tenke hvorfor har du ødelagt golfen din med slik plastikk.. Det er min mening. Du vil samtidig ha null affeksjons verdi av denne bilen, til tross for alle timene du legger ned for å få den "strøken". Du burde tenke litt langsiktig før du kjøper et slikt bodykit til golfen din. Tror du fort vil gå lei den stylingen der. Jeg skal ikke prøve å bestemme hvordan du skal bygge bilen din, men hør litt på hva bil-entusiaster her inne på forumet har å si om dette. Det kan komme deg tilgode senere

 

Så det du sier er at DU mener jeg ødelegger golfen min?

så DU ville heller hatt de vanlige kjedelige fangerene?

Jeg har forsatt de orginale fangerene. de kan alltids bli lakkert og sittes tilbake ved eventuelt salg seinere. så da har dei ikke så mye å si om jeg har bodykit hvis jeg kan eventuelt selge med eller uten styling og forsatt ha tatt vare på orginalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette, så lenge stylingen blir montert skikkelig, og ikke masse skranglete. Gjør du det skikkelig så blir det pent.

 

Og alle andre, det holder at han har blitt fortalt 10 ganger at det er utradisjonelt. Legg heller inn et lite bilde av et forslag. Eller ting han kan gjøre.

 

 

Men stå på, rust er kreft!.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette, så lenge stylingen blir montert skikkelig, og ikke masse skranglete. Gjør du det skikkelig så blir det pent.

 

Og alle andre, det holder at han har blitt fortalt 10 ganger at det er utradisjonelt. Legg heller inn et lite bilde av et forslag. Eller ting han kan gjøre.

 

 

Men stå på, rust er kreft!.

 

 

Seff blir alt gjort skikkelig. greit det er første gang jeg skrur på bil, men jeg vet at hvis ting blir gjort slurvete må ting gjøres om igjen seinere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff blir alt gjort skikkelig. greit det er første gang jeg skrur på bil, men jeg vet at hvis ting blir gjort slurvete må ting gjøres om igjen seinere..

 

Riktig innstilling der hvertfall :thumb

Mener å huske at jeg brukte rør av 3/16" :)

Se side 162 i katalogen om du har den :)

Jada, du gjør det utradisjonelt osv osv..

Det er DIN bil, så du gjør akkurat som DU vil :)

Eneste jeg reagerer litt på er scoop på panseret, det blir

nesten litt ekstremt på en golf. MEN, igjen så er det DIN bil, så uansett så ønsker jeg deg lykke til videre med DIN bygging :)

Bare å spørre å grave, så svarer vi nok de fleste her så godt vi kan. Skal innover til Sverige nå snart til dit bilen min står, å der har jeg ikke tilgang på nett, men skal svippe innom her så fort jeg har annledning :)

 

Lykke til:)

Endret av Raggetuss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig innstilling der hvertfall :thumb

Mener å huske at jeg brukte rør av 3/16" :)

Se side 162 i katalogen om du har den :)

Jada, du gjør det utradisjonelt osv osv..

Det er DIN bil, så du gjør akkurat som DU vil :)

Eneste jeg reagerer litt på er scoop på panseret, det blir

nesten litt ekstremt på en golf. MEN, igjen så er det DIN bil, så uansett så ønsker jeg deg lykke til videre med DIN bygging :)

Bare å spørre å grave, så svarer vi nok de fleste her så godt vi kan. Skal innover til Sverige nå snart til dit bilen min står, å der har jeg ikke tilgang på nett, men skal svippe innom her så fort jeg har annledning :)

 

Lykke til:)

 

Jeg kan prøve og lage en liten skisse til deg så du får se hvordan det vil se ut med scoop. Det ska ikke være noe sånn du ser i USA på enkelte biler. Ska heve panseret litt sånn ca 4 - 6 cm, der på panseret det er senket ned, hvis du skjønner hva jeg mener... skal se om jeg får laget en skisse på dataen etterpå svart på hvitt ifra flere vinkler.

Og TAKK for støtten, ikke alltid like lett og være ny på dette hvis man får mye motgang på prosjektet.

Men jeg tror folk vil se annerledes på det når den er ferdig om en stund. Ifra i dag av har jeg litt penge problemer frammover. Men det skal ikke stoppe meg, mye man kan gjøre på en bil uten penger oxo hvis man har det rette verktøyet.

 

Tenkte en del på og få laget et homemade bodykit, men sa ifra meg den tanken fort..

 

Vet noen om et par sider med billige deler til golf.

Jeg tenkte og bytte alle skruene jeg har tatt av egentlig siden de er ganske rundet og rusten. passer ikke inn på bilen da liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet litt andre gøye ting på nette som jeg skal montere på min golf når jeg har penger til det, ikke de dyreste delene men bare sånn at den ser litt bedre ut :D

 

Frontlykter:

Angel eyes

frontlykter.jpg

 

Innerlyktene altså de 2 andre jeg har ekstra :D

innerlykter.jpg

 

Blinklys til framme og på siden

sideblinklys.jpg

 

LED lys :D

blinklys.jpg

 

og til slutt Baklyktene

baklykter.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var vi tilbake med litt opptatteringer,

jeg har ikke fått gjort så mye i det siste siden den "kjørbare" bilen jeg bruker ikke er EU ok. så har stresset med masse rust der... og så røk clutchen på den forbanna dritt bilen. så no står jeg uten bil å kjøre med.. men ska komme tilbake med mer opptatteringer når jeg har fått den andre på veien eller hvis jeg tar litt småplukk på golfen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom gjerne med en skisse du :) Arti å se hva folk tenker også ;)

Synd med bruksbilen da, men man må bare ta tida til hjelp :)

 

Skal se hva jeg klarer og tegne via et tegne program

men det blir uten å se det på bilen da

 

her e et full fart bilde av sånn ca hvordan det vil se ut

 

snncagreier.jpg

Endret av ChrizzyD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tankegangen din ja :) Baklyktene var litt sære for min del, men kan jo hende det blir bra med styling osv, når helhetsinntrykket kommer liksom :) Er jo din bil og ditt prosjekt som sagt ;)

Men entusiaster kommer vel til å rive huet av deg her men :p

Vi er litt strikse sånn, men jeg har også forståelse for at du ikke vil følge "strømmen" også, så gå i gang med ditt du så lenge du blir fornøyd selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tankegangen din ja :) Baklyktene var litt sære for min del, men kan jo hende det blir bra med styling osv, når helhetsinntrykket kommer liksom :) Er jo din bil og ditt prosjekt som sagt ;)

Men entusiaster kommer vel til å rive huet av deg her men :p

Vi er litt strikse sånn, men jeg har også forståelse for at du ikke vil følge "strømmen" også, så gå i gang med ditt du så lenge du blir fornøyd selv ;)

 

takker og bukker.

blir bra te slutt. så folk kan si hva de vil før resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår