Gå til innhold

bremseskivet yaris verso

Ranger emnet


abrunstad

Anbefalte innlegg

Hei, prøver å bytte bremseskiver og klosser på min verso. Men så er det disse to pillipsskruene/Sikringsskruene. De har jo ikke noe mutterhode, altså når jeg ser inn fra forsiden, ser det ut som om det er enden av skruen, og at den er skrudd inn fra baksiden. Problemet er at jeg ikke ser noe skrue på baksiden, da dette er støpejernet i skiva...?! Noen som har noen tips?

Toyota Yaris Verso, 1.3 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjulene festet med bolter eller muttere på disse bilene?

 

den lille skruen må du sikkert borre ut hvis den er i veien, og skiva kan ha rusta fast og sitte godt. Prøv å slå litt på senter av skiva...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ihvertfall skru av selve caliperen, OG festet til caliperen hvis du ikke allerede har gjort det. Dette er i veien for å få av skiva. Jeg er litt usikker på hvordan det blir når boltene sitter i navet, da jeg bare har bytta skiver på biler som har hjulbolter, og dermed bare hull i skivene. Blir jo litt annerledes. Men jeg antar jo at boltene du har er festa i selve navet, og ikke i skivene. Det kan hende du må løsne den store bolten i midten også, den som er gjemt bak en støvkopp. Er du sikker på at alt er løsnet, ville jeg prøvd med en avdrager.Dette fås kjøpt på f.eks biltema for en billig penge. Da slipper du å ødelegge noe annet.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår