abrunstad Skrevet Juli 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 Hei, prøver å bytte bremseskiver og klosser på min verso. Men så er det disse to pillipsskruene/Sikringsskruene. De har jo ikke noe mutterhode, altså når jeg ser inn fra forsiden, ser det ut som om det er enden av skruen, og at den er skrudd inn fra baksiden. Problemet er at jeg ikke ser noe skrue på baksiden, da dette er støpejernet i skiva...?! Noen som har noen tips? Siter Toyota Yaris Verso, 1.3 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 Skruen har nok blitt knekt under tidligere skivebytte.Slettes ikke uvanlig, ei heller farlig å kjøre med. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abrunstad Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 Men hvordan får jeg av skiva da? Er det bare å banke løs? Prøvd litt, men sitter HARDT... Målt med skyvelær, og det er kun 2/3 av gjengene som er fri når jeg måler opp mot den nye skiva. Hva sitter skruene evt fast i på baksiden?... Siter Toyota Yaris Verso, 1.3 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 Er hjulene festet med bolter eller muttere på disse bilene? den lille skruen må du sikkert borre ut hvis den er i veien, og skiva kan ha rusta fast og sitte godt. Prøv å slå litt på senter av skiva... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abrunstad Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 Hjulene er festet med muttere. Skal prøve med rikelig med crc og slå litt. Ville det være dumt å bende mot staget der calliperen er festet? Slik at jeg setter skiva i spenn, eller kan jeg dra noe skjevt, som ikke må bli skjevt?.. Siter Toyota Yaris Verso, 1.3 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 Du må ihvertfall skru av selve caliperen, OG festet til caliperen hvis du ikke allerede har gjort det. Dette er i veien for å få av skiva. Jeg er litt usikker på hvordan det blir når boltene sitter i navet, da jeg bare har bytta skiver på biler som har hjulbolter, og dermed bare hull i skivene. Blir jo litt annerledes. Men jeg antar jo at boltene du har er festa i selve navet, og ikke i skivene. Det kan hende du må løsne den store bolten i midten også, den som er gjemt bak en støvkopp. Er du sikker på at alt er løsnet, ville jeg prøvd med en avdrager.Dette fås kjøpt på f.eks biltema for en billig penge. Da slipper du å ødelegge noe annet. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg