Gå til innhold

Spørsmål vedrørendes port i basskasse.

Ranger emnet


Hansien

Anbefalte innlegg

Hei. Først vil jeg bare få smelt i fra meg at jeg nå er på ukjent grunn og driver med ting jeg ikke har peiling på så dumme spørsmål kan forekomme, så derfor ber jeg deg om å ha dette i bakhodet FØR du kommer med et dumt svar.

 

Driver å tegner ei basskasse nå, men på grunn av behov for plass er det begrenset hvor stor kassa kan være. Men jeg klarte nå å få til ei kasse på 50 liter (49,56 står det at den må være.) og som fortsatt har klaringer til element og port som jeg har fått informasjon om.

Så målene på kassa er desverre urokkelige.

 

Dillemaet er det at plata hvor bassen skal monterest i er akkurat stor nok til elementet (12") og porten (4")

Spørsmålet er om det lar seg gjøre å heller montere to porter på 2 " istedet for 1 på 4"? Dette er med tanke på utseende på kassa vil, i mine øyner, bli bedre om jeg har 1 port i hvert hjørne på øvre/nedre delen av kassa i stedet for en port i enten et av hjørnene eller tvinget inn i mellom elementet og bunn/topp plata.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder porta kasse så er det flere ting som spiller inn. Lengden på porten skal stå i samsvar med det totale portarealet. 2x2" vil gi ett mye mindre portareal enn 1x4"

 

Dette betyr at portene også skal være kortere. Problemet er bare at 2x2" vil sannsynligvis være i minste laget og lage mye ulyder i kassa di.

 

Det kommer også mye ann på elementet ditt hvorvidt det fungerer bra i en porta kasse på rundt 50 liter. Ville lest litt i manualen til elementet, pleier å stå der. Alternativt så kan jeg anbefale winISD. Dette er ett program som kan regne ut portstørrelse og kassevolum basert på parametere til elementet.

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår