Gå til innhold

Anbefaling av trykkluftregulator

Ranger emnet


pajero

Anbefalte innlegg

hva er forresten Charcoal Filter?

Ser de dyreste filtrene med regulatr har dette integrert. Eksempelvis Devilbiss QC3.

 

Ser man på det rimeligere alterativet Devilbiss Finishline har det ikke dette Charcoal filteret, kun vannutskiller, vanlig filter og regulator.

 

Hadde ikke tenkt å invistere i så dyre produkter, men har en biltema sak som ikke fungerer.. Så orker ikke å kjøpe noe ubrukelig igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke anbefale biltema 17-181 til 150kr da den tilsynelatende ikke skiller ut mer enn noen dråper. Den italienske regulator/vannavskillern den erstattet ble i det minste fylt opp av vann i ny og ne. Når jeg punktsandblåser blir det etterhvert så fuktig at det blir en grå, fuktig flekk på bilen. Nå skal det nevnes at pressa går litt for fort, tanken får en god lunk etter ei økt. Og en skvett vann innabords. Men nettopp derfor synes jeg det er rart den nye 17-181en ikke produserer noe synlig vann. Når jeg drenerer den blir jeg jo våt på fingrene men det blir ikke noe nivå i glasset...

 

Så, jeg så at QC3 er en tre-stegs. Det regnes som et minimum for proffene. :thumb Også har den et sånt "silica gel" filter av typen du finner i de små godteposene i skoesker, elektronikk og lignende. Charcoal er nok et kølfilter, men jeg klarer ikke å forklare (eller forstå) hva og hvordan det virker.

 

Jeg har planer om å kjøpe en dedikert olje+vannavskiller for lakkering. Det kan godt stå der permanent til alt verktøy men jeg prøver å lese meg opp på en løsning med både grov og finfiltre som kan hhv rengjøres eller ikke koster ei formue å skifte ut når de går tett.

 

Skal du lakkere lite eller vil ha en siste finfiltrering kan du kjøpe sånne små, runde engangsfiltre du setter rett før sprøyta. De koster lite kjøpt i bulk/kartonger.

 

Jeg skjønte ikke helt det med høyt trykk men du skal justere med avtrekkern inne. Og hvis du som meg ikke har manometer på pistolen kan du regne med ca en bar tap på ti meter slange, leste jeg et sted.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gi beskjed dersom du finner en god løsning uten dyre filtre som må byttes.

 

Jeg meneter at Biltema regulatoren ikke fungerer som den skal (ikke bare til sprøyting) når jeg bruker blåsespissen f.eks å regulerer trykket ned til ex 2bar. Da blåser blåsespissen med 8bar først når jeg åpner blåsespissen, for så å regulere ned til satt trykk på 2 bar. Det skal vell ikke være sånn? Trodde justert trykk aldri skulle overskrides. At det er litt trykkfall er jo forståelig, mhp justering av sprøyte mens du blåser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår